Laaja keliakiatutkimus ja sen luotettavuus

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Pauliina_ 1 viesti27.10.2020 16:46

    Hei,
    minulle tehtiin laaja keliakiatutkimus, joka sisälsi seuraavat kokeet Immunoglobuliini A, Endomysium, IgA-vasta-aineet, Kudostransglutaminaasi, IgA-vasta-aineet, B -Keliakia, HLA-tautiassosiaatio, DNA-tutkimus, B -Keliakia, HLA-tautiassosiaatio, DNA-tutkimus, S –DGPAbA - 6300, S –DGPAbG - 6299.
    Kuinka varma/luotettava tämä kyseinen tutkimus on keliakian todentamisessa? Minulla kaikki vatsa-aineet olivat reilusti viitearvojen alapuolella ja myös tuo Dna-tutkimus oli negatiivinen. Tarkoittaako tämä siis sitä, että minulla ei voi olla keliakiaa? Minulla on paljon keliakiaan sopiva oireita, päällimmäisenä mm. raudanpuute. Olen myös huomannut, että gluteiini aiheuttaa turvotusta, ja ilman kertymistä vatsaan. Lisäksi minulla on välillä ollut nivelkipuja ja hampaissani on todettu kiilteissä vaurioita. Tietysti nämä oireet voivat viivata johonkin muuhunkin ongelmaan. Ja onhan mahdollista, että minulla on gluteiiniherkkyys ilman keliakiaa. Gastroskopiaa minulle ei ole koskaan tehty ja mietin olisiko se vielä tärkeä tehdä ennen täyttä varmuutta?

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,006s