Apteekin keliakiatesti

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Sussu 97 viestejä16.3.2009 08:55

    Onko kokemuksia apteekin keliakiatestistä ja millaisia tuloksia olette saaneet?? Ihan mielenkiinnosta vaan...

  • keliaakikko97 107 viestejä16.3.2009 10:05

    No, sisko kokeili tässä n. vajaa 4 vuotta sitten. Oli keliakian vasta-ainaita, tutkittiin ja löytyi! Että sellasta. :]

    Elämässä ei ole pakko kun kuolla!... ja noudatta gluteenitonta ruokavaliota.

  • Mainos

  • Sussu 97 viestejä16.3.2009 10:25

    Joo...Kiva kuulla että on noinkin päin, koska tiedän että on näyttänyt negatiivista tulosta vaikka on ollut selvä keliakia. Harmittaa vaan jos käykin toistepäin ja luottaa tavallaan vain siihen mitä testi näyttää, vaikka kylläkai se ennenpitkää selviää väkistenkin vaivojen aiheuttaja.

  • Kari 364 viestejä16.3.2009 14:12

    Vaimo hankki lapsille testit. 2 negatiivista ja yksi haalean värinen. Haalea verikokeella todettu Pos. ja toinen negatiivinen todettu verestä Neg. Yksi tappaus verestä testaamatta. Tuo Pos.-tapaus on kyllä vatsavaivoina oirehtinut muutaman kerran. Nytpä tiedetään että miksi. Hänelle sanoin muuten, että sitten syöt kaikkia normaaliruokia opiskelupaikkakunnalla - vasta tähystysdiagnoosin jälkeen ruokavalio lääkärin määräämäksi! = saatava ens Kelan ja verottajan suuntaan todisteet. Näin se toimii

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • ashville 4 viestejä29.3.2009 22:34

    Mä tein tuon apteekin testin ja positiivista näytti ja siitä sitten jatkotutkimuksiin ja keliakiahan mulla.
    Testi on mielestäni hyvä ku lääkärille tulee laiskasti varattua aikoja, mä en ainakaan vielä kokenu sitä aiheelliseks vaikka pieni epäilys taudista olikin.
    Lääkärit myös otti asian heti vakavasti kun kerroin tuloksesta, Aika reippaasti pääsin jatkotutkimusiin, luulen että tämä testi siinä avitti.

  • Kari 364 viestejä29.3.2009 23:08

    Onko sulla ashville oireita? Kysyy yx oireeton kun jatkuvasti pitää motivoida ns. hyville ruokatavoille, ja moottori ei sekoile mitenkään

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • milla 412 viestejä30.3.2009 05:54

    Paljonko hintaa tuolla apteekin testillä ? ja miten se tehdään ?

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä30.3.2009 12:38

    milla kirjoitti:
    Paljonko hintaa tuolla apteekin testillä ? ja miten se tehdään ?

    Maksaa 17,80 euroa ja saat sen verkkoapteekista ilman postikuluja, jos tilauksesi kokonaisarvo on vähintään 50 euroa. Täältä lisätiedot:

    Keliakiatesti edullisesti ja paljon muuta!

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • ashville 4 viestejä2.4.2009 21:00

    Mulla oli ihokeliakian oireet(näppylöitä kyynerpäissä,polvissa ja kankkuihinki muutama tuli), tämän takia ostin testin. Ihokoe oli puhdas mutta mulla on se suolisto keliakia, aika hassu tuo ihmis elimistö että oireilin tuolla tavalla jotta tein testin
    Nyt 3kk ollu ruokavaliolla ja olen huomannut että olo on jotenki vaa parempi, en osaa selittää miten, mutta on ja toki vatsan turvotus on kadonnut, ainii ja ilmavaivat :o)

  • milla 412 viestejä3.4.2009 05:30

    ashville : Kävitkö lekurilla ollenkaan ?
    Samoin mulla kävi, loppui mahan turvotus ja ilmavaivat . Mulla vatsa reagoi viljoihin aika kivasti parikin päivää jos väärää erehtyy syömään- ei kiva olo.
    Ei tuo ihon reagoiminenkaan varmasti sen mukavampaa ole

  • ashville 4 viestejä6.4.2009 14:40

    Juu siis lekurille varasin heti ajan kun ton koti testin tein.
    sieltä sitte verikokeisiin ja niiden positiivisten tulosten jälkeen lähetettiin allergia sairaalaan ihokoetta varten (mikä tuli takas negatiivisena) tämän jälkeen sitte herttoniemen sairaalaan gastroskopiaa varten missä lääkäri heti kertokin että sairastan suolistokeliakiaa ja kehotti alottamaan ruokavalion, vastaukset koepaloista tuli kk päästä mikä varmisti keliakian.

  • jo10vuotta 17 viestejä6.5.2009 09:52

    Kokeilin tuota apteekin testiä noin vuosi sitten. Testin ostoon ryhdyin, kun kuulun sukuun, jossa keliakiaa esiintyy suht. monella. Saimme Tampereen keksussairaalasta kutsun vapaaehtoiseen keliakiatutkimukseen, kun taas yksi sukumme vesa sairastui keliakiaan. Itselläni todettiin keliakia jo 90-luvun lopulla. Kaikki kuitenkin haluttiin testiin sekä todetut että "terveet" suvun jäsenet. Tällöin siis kokeilin myös apteekin testiä ja tuloksena oli että kaikki ok. Treen keskussairaalan tutkima verinäyte antoi myös saman suuntaisen tuloksen, eli ruokavalio on kunnossa keliakian osalta.

    No, silti kiloja en saa lisää, vaikka kuinka yritän, muutama nimittäin saisi tulla, mutta sehän on toinen juttu.

  • Mainos

  • Inki 11 viestejä2.10.2012 18:03

    Onko kellään näyttänyt negatiivista vaikka olisi positiivi? Minusta keliakia on alkanut näyttää hyvältä vaihtoehdolta mainituista, mutta apoteekin testiin ei viivaa tullut...

    Terveisin Inki

  • Katie 17 viestejä17.12.2012 12:57

    Mua on aina mietityttänyt, että miten nopeasti gluteenin syöminen näkyy tuossa testissä. Jos siis vaikka epäilisin syöneeni jotain gluteenipitoista eilen lounaalla, koska se näkyisi tuloksissa? Tietääkö kukaan?

  • Juulin 187 viestejä4.5.2013 07:40

    Apteekin keliakiatestissähän näkyy vain pitkäaikainen gluteenille altistuminen, ei yhden kerran altistus.

  • J-T 91 viestejä4.8.2013 16:17

    Itse kokeilin apteekin Biocard Celiac -kotitestiä kun olin n. vuoden kärsinyt vatsavaivoista.
    Positiivinen viiva tuli esiin oikeastaan heti, kun liuos oli levinnyt testipuikolle.

    Siitä sitten lääkäriin ja keliakia oli.

  • Giselle 2 viestejä30.10.2013 15:53

    Tilasin Biocard Celiac-kotitestin.

    Minulla on ollut vuosikausia epämääräisiä oireita, mutta eivät ole kovin vahvoja. Siksi haluaisin selvittää onko kyse keliakian jostain muodosta.

    Lähdin kokeilemaan gluteiinitonta ruokavaliota vuosi sitten ja sillä tiellä olen edelleen. Ihan puhtaasti en ole mennyt. Huomaan kuitenkin, että jos syön esim. leipää reagoi vatsa siihen löysyydellä. Olo on myös sumuinen ja väsynyt jos syön paljon viljoja.

    Testi ei varmana toimi jos ruokavalio on gluteiiniton eli tietääkö kukaan kauanko minun pitäisi syödä viljoja sun muita, että tulokset näkyisivät testissä?

  • Mainos

  • Giselle 2 viestejä1.11.2013 23:34

    Jatkan tätä yksinpuhelua.

    Koska en ole ihan puhtaasti syönyt gluteenitonta ruokaa päätin tehdä testin tänään.

    Testin perusteella ei ilmennyt keliakian vasta-aineita. Tosin en saanut tihrustettua edes yhtä tippaa verta (!), vaikka lämmitin sormia eli en tiedä vaikuttiko tulokseen. Kontrolliviiva tuli.

    Oli miten oli viljattomuus näyttää sopivan minulle. Tällä hetkellä myös maidottomuus ja kahvittomuus. Kokeilujen jälkeen ko. aineet aiheuttavat tylsiä oireita : (

  • J-T 91 viestejä2.11.2013 13:23

    Giselle:

    Oliko nyt 20% keliaakikoista sellaisia, että veriarvot ovat jostain syystä puhtaat vaikka keliakia olisikin. Voihan sitä aina yrittää lääkärillä päästä tähystykseen jos negatiivisesta huolimatta vielä epäilyttää.

    Sitä ennen pitäisi kuitenkin mätätä naamaan ihan reippaasti gluteenia, jotta vaurioita olisi "tarpeeksi".

    Muutoin itselläni ainakin on ollut positiivisia kokemuksia Biocardista, ihan alkuun tein sen ihan kokeilumielessä ja vahvan positiivisen jälkeen hakeuduin lääkäriin (jossa keliakia varmistui verikokeella ja tähystyksellä).

    Muutamien kuukausien gluteenittomuuden jälkeen tein kokeilumielellä uuden testin ja nyt antoi negatiivisen, eli gluteenittomuus ainakin pitänyt

  • Ziggy 7 viestejä23.2.2017 22:14

    Heippa!

    Meidän perheessä kaikilla on keliakia ja kaikilla kotitesti on näyttänyt negatiivista vaikka on myöhemmin todettu keliakia.

    Tosin kellään perheestämme ei näkynyt keliakia myöskään vasta-aine testissä (verikokeessa lääkärissä). En tiedä onko olemassa sitten sukuja joilla vaan ei näy keliakia vasta-ainetestissä ja ollaan sellaista sukua.

    Jos tuon kotitestin tekee niin mielestäni kannattaa käydä varmistamassa tulos verikokeella.

    Kannattaa pyytää lääkäriä ottamaan seuraavat verikokeet:

    S-KeliLa (yleisin testi, testaa gluteenin vasta-aineita)
    sekä
    B-HLAKeli (testaa keliakiageeniä)

    Nämä kannattaa kirjoittaa lapulle mukaan lääkäriin.

    Meidän perheessä keliakia näkyi kaikilla vain tuossa jälkimmäisessä testissä. Yleensä ottavat vain tuon yleisen vasta-ainetestin.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,02s