Gluteeniton piparkakkutalo?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Sussu2 59 viestejä28.11.2011 10:10

    Saako glut. piparitaikinasta tehtyä hyvän piparitalon, onko kellään kokemusta?

  • annakristiina 27 viestejä28.11.2011 14:57

    Olen muutaman kerran tehnyt. Kokeilin sekä valmis- että omatekoisesta taikinasta. Valmistaikinasta tuli parempi, omatekoinen oli liian murea, ei tahtonut pysyä seinät ehjänä. Tietty sekin on omatekoisessa taikinaohjeesta kiinni. Mutta kummatkin tuli tehtyä ja syötyä

  • Mainos

  • nyyti 58 viestejä4.12.2014 22:26

    Oiskos kellään talonkestävän piparitaikinan ohjetta?

  • Jezu  Ylläpitäjä4.12.2014 23:24

    nyyti kirjoitti:
    Oiskos kellään talonkestävän piparitaikinan ohjetta?

    Ainakin tällaisia piparireseptejä löytyi:

    Gluteenittomat piparit

    Gluteenittomat joulupiparit

    Gluteenittomat piparkakut

    En tiedä kestävätkö rakennuskäytössä

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Liisa 26 viestejä8.12.2014 13:42

    Tästä saa, ainakin jos ei yritä suurta kirkkoa tai latoa rakentaa. Varovasti pitää siirtää pelliltä pöydälle; anna jäähtyä hetki ennen kuin siirrät. Ei tietty ole vehnätaikinan-kovuista, mutta toimii.

    Nekkumaiset piparkakut (ohje muokattu Huomenta Suomen Kaarina Roinisen ohjeesta, mm. jauhot vaihdettu

    200g voita
    2dl fariinisokeria
    1dl siirappia
    1tl kaneli
    1/2tl inkivääriä
    1/2tl neilikkaa
    1/2tl maustepippuria
    1tl soodaa
    n. 5,5,dl Semper fin mixiä

    Kiehauta siirappi ja mausteet, jäähdytä.
    Vatkaa sokeri ja voi.
    Lisää siirappi vatkaten.
    Lisää kuivat aineet ja sekoita tasaiseksi.
    Anna taikinan olla jääkaapissa yli yön.
    Leivo osat (laita runsaasti jauhoja pöydälle) ja paista n. 200 asteessa. Talon osat saa paistaa vähän tummemmiksi kuin piparit yleensä.

  • lopomin 6 viestejä9.12.2014 12:12

    Mä tein piparkakkutalon tällä http://www.gluteenitontaleivontaa.fi/2013/12/piparkakkutalo.html ohjeella ja hyvä tuli! Osat pysyivät hyvin kasassa ja kokoaminen sujui pikeerin avulla. En kyllä tehnyt mitään kauhean isoa, vaan sellaisen n. 15x25cm talon.

  • nyyti 58 viestejä9.12.2014 15:27

    Kiitos vinkeistä!
    Noissa suunnilleen kaikissa käsketään käyttää Semperin jauhoseosta, mutta onko mitenkään mahdollista sekotella itse yksittäisistä jauhoista? Mulla löytyy aika montaa sorttia gluteenitonta jauhoa kaapista (kaura, tattari, maissi, kookos ainakin) niin mieluummin käyttäisin niitä, tai yleensäkin jotain muuta kun paljon E-koodeja sisältäviä sekotuksia.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,018s