Miksi keliaakikolle pitää olla omat tarjoilut?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Mara 14 viestejä17.12.2013 10:43

Tuli tässä mieleen, että miksi keliaakikolle pitää olla omat tarjoilut, miksei voi olla gluteenitonta kaikille, jos porukassa on keliaakikko. Ei se rahallisesti ole suuri kustannus, jos kymmenen henkeä syö gluteenitonta. Suurissa tilaisuuksissa tilanne on toinen.
    Meillä oli töissä tapana juoda kakkukahvit suuren kaupan kunniaksi, kun myyjänä olin minä koko porukka söi gluteenitonta kakkua, eikä siitä kukaan valittanut.

• nyyti 58 viestejä17.12.2013 11:53

Luultavasti siksi että ihmiset kuvittelee että gluteeniton leivonta ja ruuanlaitto on vaikeeta eikä jaksa ottaa selvää miten se onnistuisi.

• norppa 59 viestejä17.12.2013 12:28

Gluteeniton leivonta ja ruuanlaitto vaativat myös hieman perehtymistä. Jos ei itse tunne sairautta kovinkaan hyvin, ei välttämättä tajua kuinka tarkkaa gluteenittomuus on ja kuinka helposti kontaminaatio tapahtuu jos ei osaa varoa ja samoissa tiloissa käsitellään vehnää/ohraa/ruista.

Ajatus siis saattaa usein olla hyvä, kun yritetään tehdä gluteenitonta ilman kunnon tietoutta, mutta lopputulos ei välttämättä ole turvallinen.

Miksi kukaan valittaisi, jos tarjolla on gluteentonta kakkua? Gluteeniton kakku on hyvin tehtynä hyvää, huonosti tehtynä pahaa. Mutta niinhän se on ´tavallisten´ leipomustenkin kanssa, joskus onnistuu, joskus ei...

• Tallulah 476 viestejä20.12.2013 12:04

Miten niin pitää olla omat tarjoilut? Monestihan se juuri on tuo kaikille sopiva. Toki jos joku työkaveri leipoo jotain itse niin ei sitten ole mitään järkeä ostaa gluteenittomia jauhoja yhtä varten, ellei sitten ole semmoinen minkä pystyy perunajauhoista tekemään. Mun mielestä työkaverilla ei ole velvollisuutta ottaa huomioon jokaisen erityisruokavaliota.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2025 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,015s