Outo maku suussa

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Sussu 97 viestejä18.3.2009 21:41

    Kerronpa erään jutun joka sattui minulle juuri. Parina päivänä suussani on ollut outo karvas maku aina kun laitan jotain, mitä tahansa ruokaa suuhuni. Asia alkoi jo huolestuttamaan minua ja mietin mitä olen syönyt tai mikä tauti minuun on iskenyt. Menin googleen ja laitoin "outo maku suussa" haun. Ja kuinka ollakkaan vastauksia alkoi löytyä eri paikoista. Nimittäin kaiken syntipukiksi paljastuivat PINJANSIEMENET!!!!!!! Aivan. Olin selälleni lentää kun katsoin wikipediasta mitä sanotaan pine nut- kohdassa. Huh huh. Aiheuttaa siis metallista ja karvasta makua suussa.Oireet ilmaantuvat 1-3 päivää nauttimisesta ja saattavat kestää parikin viikkoa. Apua. Mutta ei tiedetä varmuudella mistä aiheutuu, ehkä jos ovat vanhoja. Reaktio ei ole kuulemma vaarallinen ...mene ja tiedä. Näin kävi kuitenkin minulle kun lauantaina ruokailin Rossossa ja söin salaatin jossa oli reilusti pinjansiemeniä. Aika uskomaton juttu. Mutta totta. Katsotaan kuin kauan kestää. Ihan sillä kirjoitan tästä ettei tarvitse toisten samaa pähkätä ja säikähtää. Mainittakoon vielä että olen syönyt ennenkin pinjansiemeniä, mutta näin ei ole käynyt.

  • jo10vuotta 17 viestejä20.3.2009 14:36

    Enpä ole ennen tuollaiseen törmännyt, mutta hyvä tietää. Käytän itse pinjansiemeniä salaateissa aina silloin tällöin. Paahdan siemenet kuivalla pannulla ja lisään salaattiin. En ole huomannut siemenien aiheuttavan mitään makua kenellekkään salaattia syöneelle.

  • Sussu 97 viestejä20.3.2009 17:15

    Sehän tässä ihmeellistä onkin kun olen syönyt niitä ennen vaikka kuinka, mutta pakko kait se on uskoa kun tuolta netistä luin niin monen kokeneen saman. Suussa ei enään maistu pahalle, kesti noin 5 vrk. Eikä se maku ollut siis koko ajan suussa vaan vain silloin kun suuhun laittoi jotain. Tosi outo juttu. Mutta hirveetä oli miettiä että mikä yhen äkkiä tuli! Kaikki ruoat kelasin läpi mitä olin syönyt, ja pinjansiemenet oli sellanen "normaalista" poikkeava. Ja vielä kun satun tykkäämään niistä. Mutta mietin etten enää syö niitä koska tuo jälkiepisodi ei ollu kiva, kaikki maistui kitkerälle. Kääk.

  • Kari 364 viestejä20.3.2009 18:40

    Jaa, että pinjan siemenet.. Mä sain niitä lahjaksi yhdeltä asiakkaan edustajalta. Purkkien kyljessä pelkkää korean koukeroa. Piti kysyä yhdeltä tutulta paikalliselta, että mitä nää oikein on, kannattaako pistää suuhun vai heittääkö näistä veivinsä.. Sanoi herkulliseksi syötäväksi. Kummallista makua en kyllä osaa muistella. Pidetään mielessä..

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,009s