Se on kesä nyt!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä31.5.2009 21:18

    Oli kyllä aivan upea päivä tänään. Tuli pidettyä gluteeniton piknikki ja sitten Mestaritallille syömään. Tällaisia päiviä lisää

    Osallistuiko kukaan Naisten kympille? Sotkitte ainakin liikenteen melkoisen hyvin

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • KattiMatikka 271 viestejä1.6.2009 13:18

    Kyllä se tosiaan on kesä nyt Ja jatkuu vielä!

    Naisten kympille en osallistunut, mutta joku loppukesän juoksutapahtuma voisi innostaa.

    Hyvin alkanut treenikausi menee aika hyvin pipariksi, kun juuri viikonlopun ollaan muutettu. Ei tässä muutamaan viikkoon ehdi juurikaan muuta kuin järjestellä tavaroita ja tehdä pintaremonttia. Voih tätä punaisten muovilaatikoiden määrää...

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä2.6.2009 13:23

    Huomaa kyllä, että helteet hiljentävät Glu.fi:n. Puolet käyttäjistä näyttää viihtyvän hellepäivinä mieluummin pihalla kuin netin ääressä. Ihan ymmärrettävää

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Kari 364 viestejä2.6.2009 13:39

    Se on Jezu justiin noin. Helteet hyydyttää sisälläistumisen. Eilen piti olla salijumppa vaan kaveriporukalla tehtiin yhteispäätös, että pysytään puutarhahommissa. Kyllä sadepäivänä mieluummin jumppaa sisällä tai näppäilee tietokonetta

    Kävin muuten tosa perjantaina yliopiston ruokalaterassilla lounastamassa. Listalla luki broileriannoksen kohdalla "G". Kysyin sivumennen rahastajalta josko kastike on myös G.. Mietiskeli itsekseen puoliääneen ja sanoi sisältävän "jotakin", ja ketään ei ollut lähellä, et olis voinut kysyä.. Otinpa jotain kasvisjuttua kostukkeeksi. Vähän etäämmäs ehdin ja tuli lisää tarjoiluporukkaa. Eräs nainen tiesi kertoa, että tuo ruskee on kyllä nimenomaan G-juttua. Rahastanut nainen siihen tokaisi jotakin semmosta painokelvotonta hiljaisella äänellä. Huomasi mua neuvoneen virheellisesti... Hyvä oli terassibroileri kesäkelissä Toivotaan, et keliä piisaa. Hyvät kesät kaikille !! Kari

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Jezu  Ylläpitäjä3.6.2009 11:03

    Mitäs ihmiset meinaavat kesällä puuhata? Itse olisi tarkoitus vierailla vähän ulkomailla ja muuten meneekin sitten sorvin (ja Glu.fi:n) ääressä

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Kari 364 viestejä3.6.2009 12:26

    Taita tarttea ensin seurata millaisia säitä alkaa pitää. Se aika paljon sanelee mun kesän. Sateesta en niin perusta..

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • porajata 460 viestejä3.6.2009 13:27

    Kari kirjoitti:
    Taita tarttea ensin seurata millaisia säitä alkaa pitää. Se aika paljon sanelee mun kesän. Sateesta en niin perusta..

    Olet aivan oikeassa, seuranta on paikallaan...
    itse en vapaalla noista aikatauluista välitä, päivä kerrallaan...olen sen jo oppinut koska 44:s kesäloma on työurallani juhannusviikolla alkamassa

  • Mainos

  • Reetta  719 viestejä6.6.2009 20:25

    Jaa, että mikä kesä ? Lämmintä on vähän yli 5 astetta. Eilen lauleli talitintti titityytä. Luuli varmaan, että on maaliskuu ?
    No olipa sopiva ilma olla ylitöissä pitkä päivä tänään. Ei tarvinnut harmitella, että aurinko paistaisi.
    Mutta kyllä se kesä sieltä vielä tulee, ennemmin tai myöhemmin. Mulle kyllä riittäisi sellainen vähän yli kaksikymmentä astetta auringon kera. Voisi sitten istuskella Kymen rannalla vaikka kirjan kera ja paistattaa päivää tai lenkkeillä ja saada väriä nahkaan.
    Jos ei kelit parane, alettava kääntää katse kohti etelää. Tällä hetkellä suunnitelmissa vain tuo Kannaksen matka loppukesästä.

  • Reetta  719 viestejä25.6.2009 17:02

    Nyt voisi sanoa, että nyt on se kesä, joka jatkuu jo viidettä päivää ja Ilmatieteen laitos lupaa jatkuvan ainakin ensi tiistaille saakka. Kiva. Illallakin voi olla ulkona pidempään kun on lämmintä. Työ työnteko heräämisineen vaan haittaa kesänviettoa, ettei voi illalla kauheen pitkään kukkua ylhäällä.
    Lomakin koittaa reilun viikon päästä. Sinne tilauksessa kanssa aurinkoa ja lämmintä.

  • milla 412 viestejä26.6.2009 05:21

    Aivan MAHTAVAA kun on vihdoin lämmintä. Olisi vaan heinäkuukin. Ensi viikko vielä töitä, sitten koittaa odotettu ja ansaittu loma !!!!

  • Kari 364 viestejä7.7.2009 00:51

    Oikkeesti piti käydä mittarilla. 11C näytti ja kello on yx yöllä. Aika vähä molemmat

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • porajata 460 viestejä7.7.2009 16:36

    Jokohan kohta taas lämpenee ?

    Kaksi edellistä viikkoa tuli hikoiltua lomilla, on ihan hyvä että on valillä viilennyt....

    Niin ja onhan tuota lomaa vielä neljä viikkoa kai sitä keliä vielä sattuu tuollekin jaksolle

  • Mainos

  • tuiki 12 viestejä23.7.2009 18:34

    KYLLÄ ON IHANAA KUN ON KESÄ JA ILMATKIN ON IHANAT,
    kaksi edellistä kesää meni kesää odotellessa..

    KESÄ, KESÄLOMA, AURINKO, MÖKKI, HELTEET, JÄÄTELÖ ..
    MITÄ MUUTA VOIS TOIVOA??

  • Viveka 127 viestejä30.7.2009 17:31

    Aivan ihanaa istua talon portailla ja katsella koirapapan touhuja. Pappa otti päivällä aika mittavat tirsat keskellä nurmea varjoisassa paikassa. Välillä tassut ylös ja venytys ja taas Zzzzzz. Se on kesä ny!

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

  • porajata 460 viestejä31.7.2009 16:26

    Maanantaina töihin, pian tuo 6 viikkoa meni...

    Vatsa ollut tosi hyvässä kunnossa, ehkä ei 10 vuoteen noin hyvässä...

    Muuten johtuukohan hyvä olo glu.fi ansiosta, jutut ovat olleet opettavaisia vai talvella häädetystä Helicosta

    Onko muuten jollakulla tietoa kauanko vatsalaukun normaaliksi palautuminen kestää Helico kuurin jälkeen ?

  • Reetta  719 viestejä31.7.2009 22:28

    Neljän viikon loma takana täälläkin. Ilmoja ei voi kauheesti moittia. Lämmintä on ollut ainakin minulle ihan riittävästi ja aina jokunen poutapäiväkin on sekaan sopinut. Ja illat on olleet pääsääntöisesti kauniita ja lämpöisiä, niin että pihalla on ollut mukava olla myöhempäänkin.

    Lomaa olisi kyllä voinut jatkaa ihan mukavasti vielä pari viikkoa, kun on alkuun päässyt.

  • Jezu  Ylläpitäjä31.7.2009 22:41

    Reetta kirjoitti:
    Lomaa olisi kyllä voinut jatkaa ihan mukavasti vielä pari viikkoa, kun on alkuun päässyt.

    Aivan samaa mieltä

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Mainos

  • Reetta  719 viestejä11.6.2011 23:40

    On näköjään kesäkeskustelussa jäänyt viime kesä väliin.

    Nyt on meitä taas muistettu kunnon helleilmoilla. Eilen meni täällä 30 astetta rikki, tänään jäi vähän vajaaksi.
    Ihanaa tämä lämpö ja auringonpaiste. Töihinlähtökin on niin helppo, että mekko vaan niskaan ja menoksi.

    Tulisipa sellainen kesä kuin viime kesä. Monta viikkoa hellettä putkeen.

    Niin ja liittyyhän kesään nuo hyttyset, joita riittäisi vaikka muille jakaa. Syvemmälle metsään ei kauheesti viitsi nokkaansa laittaa. Kavalat city-hyttyset tikkaa niskan, pään ja yläselän paukamille. Eivätkä edes inise.

    Loman alkuun on kolme viikkoa vielä.

  • porajata 460 viestejä12.6.2011 12:14

    Näin ne kesät tuppaa menemään ohi hetkessä

    Mutta nyt on onneksi kesälomaton kesä alkanut, toivottavasti säitä piisaa ja kesästä tulee nyt nautittua enemmän kun on tuota aikaakin riittävästi käytettävissä
    Hellettä piti eilen häissä Jyväskylän seudulla, silti ruoka maittoi ja sitä oli gluteenittomana riittävästi
    Kuudenkymmenen vieraan joukossa oli neljä G-syöjää

  • ponipimu 239 viestejä12.6.2011 21:49

    ihana kesä!

    mäki olin eilen häissä, ja täytyy sanoa että kuuma oli!

    sitä edelleen ihmettelen että leipomot eivät osaa leipoa hääkakkua gluteenittomasti! eihän se ole sen vaikiampaa ku vaihtaa vaan jauhot vaikka pelkkiin perunajauhoihin. sitä huomaa siinä kakkujonossa olevan oikeesti erilainen kun ei voi ottaa hääkakkua ja pöydän päässä löytyy erillisellä lautasella gluteenittomat tarjottavat.

    mutta kyllä se leivoskin maistui ja ihanaa oli tietenkin se että oli muistettu gluteeniton!

  • Reetta  719 viestejä24.6.2011 18:49

    Nyt on ollut taas vähemmän kesäistä toista viikkoa. Parastaikaa satelee vettä. Täytyy kattoo, mikä on sää parin tunnin päästä, lähteäkö katsomaan kokkoa rantaan.

    Aika hiljaista on kaupungissa Juhannuksena.

  • Reetta  719 viestejä26.6.2011 21:59

    Taas luvassa muutama hellepäiväkin. Kiva. Jo tuota harmaata ja sadetta olikin.

    Hyttysiä olisi vaikka muille jakaa. Tosin tänään ei ollut kun aurinko paistoi jä tuulikin kävi jonkunverran.

    Viikon päästä alkaa loma ja odottelen kunnon helteitä sinne.

  • Mainos

  • LG1982  164 viestejä26.6.2011 22:44

    Helsingissä oli mukava viettää Juhannusta. Aurinko paistoi suurimman osan ajasta, ei hyttysiä ja muutenkin mukavan hiljaista, kun muut oli maalla. Tuli jopa keitetettyä uusia perunoita ja herkuteltua sillillä.

  • Reetta  719 viestejä2.7.2011 09:31

    Kello on vasta vähän yli yhdeksän ja ulkona lämmintä melkein 27 astetta. Nyt voi sanoa huh hellettä. Mutta ei valiteta lämmöstä, vaan nautitaan ja muistellaan sitä talven pakkasissa.

    Maanantaista lomalle. Heinäkuun lomassa se hyvä puoli, että voi syödä paljon, paljon mansikoita.

  • Reetta  719 viestejä6.7.2011 11:03

    Muutaman pilvisen päivän jälkeen paistaa taas aurinko pilvettömältä taivaalta. Pikkasen täytyy käydä aurinkoa ottamassa iltapäivällä kunhan korkein UV menee ohi.

<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,013s