Syötkö rahasi?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • MrsBucket 92 viestejä22.4.2010 13:32

    Tuli tässä mieleen tehdä jonkun mielestä ehkä hyvin henkilökohtainen kysymys:
    Paljonko teillä menee kuukaudessa rahaa ruokaan.
    Toivoisin arviota kahden aikuisen kotitalouksilta.
    Siis rahaa kaikenkaikkiaan ruokaostoksiin, mukaanlaskettuina myös grilleillä, matkoilla, marketeissa ja ravintoloissa syömiset sekä työpaikkaruokailut.
    Jos keskustelu lähtee vauhtiin, lupaan laskea tarkkaan myös meidän kaksihenkisen perheemme ruokalaskun suuruuden ja lähettää sen tälle sivulle.

  • porajata 460 viestejä22.4.2010 14:21

    n.600 e

  • Mainos

  • Suviih  629 viestejä22.4.2010 15:40

    Kotiin ostettaviin ruokiin menee meillä kuukaudessa noin 200e, mutta molemmat syövät keskimäärin noin 3 kertaa viikossa yhden (opiskelijahintaisen) aterian kodin ulkopuolella (koulun ravintolassa) joten arvioisin loppusumman olevan noin 450e. Tosin ihan tarkkoja summia on hyvin vaikea sanoa, riippuu paljon siitäkin mennäänkö viikonlopuksi jommankumman vanhempien luona käymään. Uskoisin summan myös vaihtelevan hieman kuukausittain.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Jezu  Ylläpitäjä22.4.2010 15:51

    Tulee aika tarkasti seurattua itse ja rahaa menee noin 400-450e/kk kahden hengen taloudessa. Summa voi olla isompi niinä kuukausina, kun satutaan käymään ulkona syömässä useamman kerran.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • porajata 460 viestejä23.4.2010 07:57

    porajata kirjoitti:
    n.600 e

    Tarkistin vaimolta vielä asian....

    Työpaikkaruokailuun tuosta menee mulla 114 e

    ja laskut kotiin siis noin 500 e

    -Osa tuosta menee kylläkin satunnaisesti lasten ja lastenlasten suihinkin

  • Suviih  629 viestejä23.4.2010 10:00

    Aloin itsekin laskea tarkemmin ja tajusin ettei meillä voi mennä noin paljoa ruokaa, koska eihän se opiskelijalounas maksa kuin alle 2e. Eli oikea summa on ennemminkin 300-350e kuukaudesta riippuen.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • MrsBucket 92 viestejä23.4.2010 12:12

    Kovin pieniltä tuntuvat teidän kauppalaskunne. Eikö teillä käy vieraita jne.
    Rupesin kysymään asiaa siksi, että minulta menee mielestäni liian paljon rahaa ostoksiin. Kuitenkin joka kuukausi käy joku kylässä ja silloin en mielestäni pihtaa; vieras-ostokset maksavat helposti n. 100 juroa. Myös kaikki muut taloustarvikkeet, kuten paperit, hiustenhoitoaineet jne. nostavat loppusummaa.
    Olette varmaankin arvioineet vain todellisten ruokaostosten hinnan, vai kuinka?
    Päätin ruveta kirjanpitoon tästä päivästä lähtien ja kuulette ruokalaskuni suuruuden kuukauden kuluttua.

  • Mainos

  • Tallulah 476 viestejä23.4.2010 12:24

    ^Sinähän kysyit että paljonko menee rahaa ruokaan. Harva papereita ja hiustenhoitoaineita syö. ;D

  • MrsBucket 92 viestejä23.4.2010 12:31

    Tallulah kirjoitti:
    ^Sinähän kysyit että paljonko menee rahaa ruokaan. Harva papereita ja hiustenhoitoaineita syö. ;D

    Kiitos ystävällisestä huomiosta.

  • sagaliini 28 viestejä23.4.2010 14:27

    Minusta teillä on varsin suuret ruokalaskut kahden hengen talouksiksi, meillä kahden aikuisen ja kolmen lapsen taloudessa ruokamenot ovat n 700-800e kuukaudessa. En ole nyt pitkiin aikoihin tarkkaa lukua pitänyt, mutta oletan, että välissä selviämme 600e ja välissä menee sitten yli 800e, kun täydennämme reilusti kuiva-ainevarastoja. Ja tällä hetkellä tilanne siis se, että minä ja kaksi nuorinta lasta olemme kotona, mies syö välissä työpaikkaruokalassa ja vanhin koulussa. Täytyykin ensi kuussa alkaa pitää tarkkaa kirjaa ruokamenoista, kun palaan töihin. Meillä ruokalaskuissa näkyy ruoka-allergiat ja keliakia, tavisruokaa saa muulle perheelle paljon halvemmalla.

  • Kari 364 viestejä23.4.2010 22:29

    Meillä on kuluja seurattu jo ajat, siitä lähtien kun kahdestaan yhteen muutettiin. Nykyään monimutkaisemmaksi suoran vastaamisen tekee se, että: Suurin osa viikosta ollaan kahdestaan tai sitten abi-poika ruokailemassa tai sitten hän ja tyttöystävänsä. Tytöt käy välillä kotona - ruokapöydässä 6-7 aikuista. Siinä menee markettitavat ihan uusiksi. Sit taas monta päivää kahdestaan. Vastaus: En osaa vastata. Välillä S-etukortista saa täydet bonukset, välillä ei likimainkaan. Mites muilla?

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Suviih  629 viestejä23.4.2010 22:50

    MrsBucket kirjoitti:
    Myös kaikki muut taloustarvikkeet, kuten paperit, hiustenhoitoaineet jne. nostavat loppusummaa.
    Olette varmaankin arvioineet vain todellisten ruokaostosten hinnan, vai kuinka?

    Meillä kyllä tuosta 300-350e summasta riittää myös noihin papereihin, shampoisiin sun muihin. Tuo summa vastaa aika hyvin meidän kahden opiskelijan kuukausittaisia ruoka- ja taloustavaramenoja. Meillä tosin ruokavieraita käy äärimmäisen harvoin, mutta itse kyllä leivon suht paljon, joten gluteenittomiin jauhoihin menee hieman "ylimääräistä".

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä26.4.2010 22:39

    Tuo meidän 400-450e/kk pitää tosiaan sisällään kaikki talouden pyörittämiseen liittyvät jutut eli pesuaineet, vessapaperit ja kaikki naisen elämälle tarpeelliset systeemit Varmaan 350e lähempänä ruoan osalta.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • ponipimu 239 viestejä27.4.2010 00:40

    mä en piä sen kummemmin kirjaa ruokamenoista mutta kun s-pankin bonuslaskelmaa kattelee, kaikki ostot s-ryhmän paikoista on 1000e molemmin puoli riippuen onko oltu humputtamassa ja osteltu vaatteita ym. isompaa.

    perheen koko 5 henk ja nuorimmaisten kanssa olen kotona.

    eli yksistään ruokamenoja en tiedä tarkkaan, tuossa 1000e on mukana bensat ja wc-paperit, vaipat, agrimarketit ja siis ihan kaikki.

    joskus käydään k-ryhmän kaupoissa jos jotain tarjousta tai tiettyä juttua haetaan.

  • Reetta  719 viestejä27.4.2010 13:13

    Yhden hengen huushollini ruokakauppamenot ovat ehkä noin 150 euroa (sisältää siis muutakin kuin ruokaa). Lisäksi työpaikkaruokailun hinta on tuo verotukseen menevä ruokaedun verotusarvo. Sen kyllä huomaan, että työpaikkaruokailu säästää kotiin hankittavassa ruuassa. Lomallaollessa bonuslaskelma näyttää aina isompaa summaa. Eroa on myös vuodenajan mukaan. Tälläkin hetkellä esim. (kotimaiset) tomaatit on sikakalliita.

  • MrsBucket 92 viestejä18.5.2010 11:07

    No nyt on seurattu ruokamenoja kuukauden ajan ja ei se ruokiin ym. päivittäistavaroihin menevä rahasumma niin kauhea ollutkaan kuin kuvittelin, vain n.350 euroa. Ja tähän seurantajaksoon sisältyivät äitienpäiväkekkeritkin ruokineen ja kahviherkkuineen.
    Varmasti minun onkin vastaisuudessa kiinnitettävä entistä tarkempaa huomiota kaikkiin heräteostoksiin, sillä niihin ne minun rahani ovatkin varmaan uponneet.
    Ihan terveellistä ainakin omalta kohdaltani oli tämä kuukauden mittainen kulujen kontrollointi.

  • KattiMatikka 271 viestejä19.5.2010 10:09

    Martoilla on tosi näpsäkkä taloussuunnitelmalomake, joka muokattavana excel-pohjaisena on tosi kätevä, jos haluaa seurata omaa taloutta

    Marttojen taloussuunnitelmalomakkeet

  • Mainos

  • Kari 364 viestejä19.5.2010 21:39

    Wau, lomake tosi pitkälle samankaltainen kuin mun käyttämä. Pitääpä tutkia tarkemmin, jos vaikka löytyisi kehiteltävää omaani. Tuossa listanpidossa sekin hyvä, että ei tule yllätyksiä, ja talouden ennustettavuus pysyy hyvänä. Kiitos (Ei käy, kuten autoilijoille, että liukas yllättää syksyllä ja talvella..??)

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Kari 364 viestejä20.5.2010 21:55

    Pikku tarkennus vielä. Ruokaseurannasta en sano juuta en jaata..koska en osaa. Ruokaseurannan nimike meillä on Talous-seuranta. Veskipaperit, shamppoot, pesuaineet pyykkäykseen jne. Pukeutuminen, ja lekuri/apteekkijutut myös erikseen. Autoilu myös erikseen. Ja yleinen hömppä kirjataan erikseen

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,012s