Kanelin kanssa tarkkana

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • KattiMatikka 271 viestejä10.12.2009 18:55

    Kannattaa näin joululeipomuksia tehdessä ja niitä syödessä muistaa tuo Kumariinin maksatoksisuus ja käyttää ceylonin kanelia. Löytyy luomukaupoista

    Tässä Eviran sivuilta lisätietoa

  • kaija 38 viestejä12.12.2009 14:38

    Ehkä tässäkin asiassa järki käteen. Harva syö maustetta lusikkakaupalla, yleensä maustemitat ovat hyvin vähäisiä. Ja uskoisin, että suurin osa kanelista päätyy ihmisten suuhun joulun aikoihin. Aion jatkossakin käyttää ruokakaupasta ostettua tuotetta, sen verran vähäinen on menekki tässä talossa.

    Toki on tärkeä tietää mitä syö, ja lisäaineet ovat pahasta. Hyvä kuitenkin, että jokainen voi päättää itse mistä ostaa ja mitä ostaa. Ja etenkin, mitä suuhunsa laittaa.

  • Mainos

  • KattiMatikka 271 viestejä12.12.2009 21:05

    Näin juuri, että aikuiset voivat tehdä mitä haluavat. Onneksi

    Mutta nämä pikkuihmiset... "Saantia arvioitaessa todettiin, että pienillä lapsilla kumariinin siedettävä päiväsaanti voi ylittyä erittäin helposti"

    Tuo ceylonin kaneli maistui ainakin omassa suussa paremmalta kuin kassikaneli. Oli pehmeämpi maku.

    Ja minähän olen tämän yhteisön epävirallinen ravitsemusfriikki

  • Ira 57 viestejä17.12.2009 16:33

    Onpa hyvä tietää. mun pikkuisella ei maksa ihan kunnossa ole ja sitä vois käyttää tosiaan liikaa riisipuuron päällä. Itse pidän kanelista aivan älyttömästi ja aion katsoa nyt tuota toista kanelia ostettavaksi. kiitos tiedosta.

  • higga 209 viestejä3.11.2010 19:41

    Taas tuo kaneliaika lähestyy Mutta kysymys kuuluu, löytyykö ceylonin kanelia marketeista? Jossain oli juttua, että Meiran reilun kaupan kaneli olis ceylonin, nyt sitä vaan ei löydy mistään. Entä onko kanelia luontaistuotekaupoissa? Vähän vinkkejä millaisia kauppoja lähden koluamaan!

  • KattiMatikka 271 viestejä4.11.2010 20:44

    Itse olen ostanut luomukaupoista. Löytyy ainakin Sonnentor-nimisen merkin alta Taitaa olla muillakin merkeillä. Marketeista en ole vielä etsiskellyt.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,008s