Puutosoireet ja keliakia

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • hakusalla 1 viesti10.12.2010 14:13

    Hei kaikki,

    Olen kärsinyt anemiasta jo viimeiset 10 vuotta, lisäksi on ollut voimakasta hiustenlähtöä yli 5 vuotta, mille ei löydy selitystä. Tukka on harventunut erityisesti sivuista ja ohimoilta, mutta lyhyt sänki ei jaksa kasvaa näillä alueilla kuin reilu 10 senttiseksi ja varisee taas alas. Pitkästä tukasta en ole haaveillut enää viiteen vuoteen.

    Kilpirauhastesti oli aikoinaan negatiivinen, mieshormonitaso normaali (olen siis nainen, joka on joskus harrastanut 'voimannostoa', en harrasta enää). Välillä vaivaa ummetus, harvemmin ripuli, sitä tosin ilmenee joskus pakonomaisesti heti normaalin helpotusistunnon jlk. Tätä on jatkunut jo vuosikaudet ja olen pistänyt kaiken stressin piikkiin lääkäreiden "neuvojen" mukaisesti. Maha ei ole ikinä kipeä eikä suolisto tunnu niin herkältä gluteenipitoisille ruoka-aineille kuin monilla muilla tällä keskustelupalstalla. Huoletta voin vetää vehnäpullaa niin paljon kuin haluan. Laktoosirasitustesti ja keliakiavasta-aineet tutkittiin yli 2v sitten ja kummatkin oli normaalit.

    Mietin nyt testien ottamista uudelleen ja typeryyksissäni aloitin reilu viikko sitten gluteenittoman ruokavalionkin. Joka tapauksessa tämä epätietoisuus saisi jo päättyä, ennen kuin mahdollinen osteoporoosi yms. menee liian pitkälle ja pumppu pettää.

    Onko kohtalotovereita, joille keliakia on paljastunut lähinnä puutosoireiden myötä?

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,071s