Uusi väitös keliakian toteamisesta!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • higga 209 viestejä9.10.2010 20:18

Eilen perjantaina hämeen uutisissa oli nopea pätkä keliakian toteamisesta, Kalle Kurppa oli väitellyt eilen aiheesta ja jos oikein ymmärsin niin ruokavalio kannattaa aloittaa vaikka suolinukka ei ole pilalla, veren vasta-aineet siis koholla. Ehkä tää on askel gastroskopiattomaan diagnoosiin joskus tulevaisuudessa. Linkkiä en tähän hätään saa, mut googlettamalla löytyi ja tampereen yliopiston väitös tuo on.
    *kylläpä tuli selkeä sepustus*

• Reetta  719 viestejä9.10.2010 20:55

Mä kanssa jostain viikolla luin (Duodecim ?), että tuollainen väitös on perjantaina. Olen ollut Kallea kuuntelemassa, kun 2007 olin Kelan keliakiakuntoutuksesta. Kertoilimeille mm. keliakian periytyvyydestä. Silloin oli jo tuo väikkäri työn alla. Tosi miellyttävän tuntuinen kaveri. Täytyypä lähteä tutkimaan Tampereen yliopiston sivuja.

• Reetta  719 viestejä9.10.2010 22:05

Näytti olevan ainakin kolmas keliakiaa koskeva väikkäri Tampereella tänä vuonna. Alkuvuodesta oli tuo Sini Lohen väikkäri, josta oli muistaakseni Keliakia-lehdessäkin, toukokuussa on väitellyt Outi Koskinen vähän samantyyppisestä aiheesta kuin nyt tuo Kalle. Kiva että jaksavat tutkia keliakiaa.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2025 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,027s