Jezu Ylläpitäjä – 6.5.2009 20:26
Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Hillevi 17 viestejä – 6.5.2009 21:28
Pienet g-näkkileipäpaketit kovin erihintaisia. Melkein euron ero K:n ja S:n välillä..S:n hyväksi. En puhu nyt megamarketeista, vaan vähän pienemmistä minne ei tarvitse körötellä autolla.
KattiMatikka 271 viestejä – 7.5.2009 14:33
Sellainen tumma näkkileipä läpinäkyvässä muovirasiassa joltakin pienvalmistajalta maksoi melkein 10 euroa. Siis huhhuh... Ja kyllä nuo Vuohelan tuoteetkin aika suolaisia on kun yhden sämpylän hinnaksi tulee euro...Pulla 267 viestejä – 7.5.2009 15:30
Moilasen pakastemuffinsien hinnaksikin tulee euron kappale ja ovat minimaalisen pieniä. No, minä en enää muutenkaan osta Moilasta.kitta 9 viestejä – 28.5.2009 17:37
hmmm. vuohelan tattarilimppu maksaa vajaat 10 egeä... noin joka toinen kuukausi pystyy ostamaan tuon ja herkutella leivällä joka on kuin ruisleipää söis sillon joskus - ilman niitä, tiedättehän, vatsavaivoja tietenkin...Kari 364 viestejä – 28.5.2009 23:04
Keliakiasta johtuvaan luukatoon liittyen, kuka tietää, mitä kustantaa luutiheyden mittaus? Alkaa kiinnostaa... alle vuosi edellisestä.
Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.
ponipimu 239 viestejä – 29.5.2009 00:44
Heippa, minä sain tk:sta maksusitoumuksen luuntiheysmittaukseen koska mulla todettiin lannenikaman kompressiomurtuma. Keliakia todettiin helmikuussa, murtuma tuli tapaturmana maaliskuussa ja mukava gastrohoitaja otti asiakseen saada minut hoitamattoman keliakian aiheuttamana mittaukseen. Yksityisellä kuvautin selkäni, mutta tk hoiti loput.
Yksityisen lähetteellä mittaukselle olisi tullut hintaa vähintään 100e, mutta keliakian vuoksi pääsi ilmaiseksi.
Ja tärkein, tulos oli normaali. Siitä huolimatta sain reseptillä Calsipos-tabletteja.
Reetta 719 viestejä – 30.5.2009 11:33
Mukava lukea, että jollain luuntiheysmittaukseen pääsy sujuu noin hyvin kuin Ponipimulla ja vielä terkkarin piikkiin. Ja hyvä, että lukemat oli kunnossa. Jotenkin tuntuu, että julkisella puolella asia on yleensä aika tikkuinen. No joskus olen kuullut, että terveyskeskuksessa (työnantajan kannalta) hyvä lääkäri on se, joka mahdollisimman vähän lähettää potilaita tutkimuksiin...Tulee edulliseksi.
Yksityisellä hinta on tosiaan satasesta ylöspäin. Kelan korvaus peritystä hinnasta on hiukan yli 40 euroa (laajempi tutkimus, jossa sekä selkä että lonkat).
Mamma 117 viestejä – 5.6.2009 14:40
Minä sain terveyskeskuksen lääkäriltä lähetteen kun pyysin. Ihan ongelmitta sujui, itse ei tarvinnut maksaa mitään. Yleensä mittaus otetaan parin vuoden välein.
Reetta 719 viestejä – 2.7.2009 20:47
Kävinpä tänään S-Marketissa ja ostin Vuohelan limpun. Kassatätikin totesi, että onpa kallista leipää. Sanoin että eipä sillä 21 euron korvauksella kauheesti ostella.
Jatkeeksi kerroin, että viime pyhänä Robbarissa katselin, että tavalliset makaroonit maksaa euron kilo je keliaakikon makaroonit noin kahdeksan kertaa enempi (kilohinta vähän vajaa 8 euroa).
Tokmanni-ketjun kauppoihinkin on tullut Semperin makarooneja ja jotain jauhojakin näytti olevan. Hintataso samaa luokkaa kuin muissakin kaupoissa.
Elämä on - kallista.
Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat ottaa osaa keskusteluun. Jos sinulla ei ole vielä omaa käyttäjätunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy. Se on nopeaa ja ilmaista! Jos olet jo rekisteröitynyt, kirjaudu sisään oikean yläkulman valikosta.
Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.