Epätoivoista.

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Tiixi89 25 viestejä14.4.2011 18:05

Minusta tuntuu, että joku mättää ja pahasti. Olen noudattanut ruokavaliota tarkasti, mutta minun painoni vain putoaa koko ajan.
    Neljäs vuosi lähti käyntiin siitä kun todettiin keliakia.
    Koko ajan väsyttää, eikä ruokakaan maistu. Tuntuu kuin tämä tauti saisi ylivaltaa minussa....

• Kari 364 viestejä14.4.2011 21:10

Kukahan sinut totesi keliaakiaa potevaksi.. Jos minä olisin sinun asemassa, hommaisin yksityislääkärin. Todennäköisesti pääsisit kokonaisnäkemykselliseen (..seempään) hoitoon. Itse sain privaattilekurilla hyvän kohtelun aikanaan about 2008. Nyt tekemistä, ettei paino ala silleen karata ylöspäin

Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

• Mainos

• Tallulah 476 viestejä15.4.2011 11:50

Kuulostaa siltä ettei tuossa ole kyse keliakiasta, vaan ihan jostain muusta. Kannattaa mennä lääkäriin ja otattaa ensin ihan perusverikokeet. Miksi epäilet että tuo johtuu keliakiasta?

• peekoo 26 viestejä15.4.2011 12:08

Voihan kyse olla myös keliakiasta. Kuitenkin kannattaisi ehkä selvittää, voisiko kyse olla myös jostain liitännäissairaudesta tai muusta sairaudesta.

Mulle kävi diagnoosin jälkeen samallalailla. Nyt paino on pysynyt kuta kuinkin samassa, mutta tosiaan tippui sellaiset n. 10 kg vuoden aikana. Mutta niin - kannattaa varmaan poiketa lekurin pakeilla.

• Reetta  719 viestejä15.4.2011 15:39

Yleensä ruokavalion aloittamisen jälkeen tuppaa kertymään noita "vuosirenkaita" ja pikemminkin saa taiteilla painonnousun kanssa. Vanhasta keliaakikosta laihtuminen ei oikein kuullosta keliakiaan liittyvältä - mutta mistäs sitä koskaan tietää. Kantsii todella käydä lekurilla.

• Tiixi89 25 viestejä18.4.2011 16:10

Kävin tänään lääkärissä, pikän taistelun jälkeen sain ajan.
    Noh, yllätys yllätys. Pumpustani löytyi villi rumpali eli toisin sanoen rytmihäiriöitä. Lääkärin epäily siirtyi sydämen puolelle, jatkotutukimuksiin siis. Myös tuli ravitsemusterapeutille komento ja gastroskopiaan.

Olo on huojentunut, mutta samalla aika järkyttävää tietoa sain kuulla..

Mutta toivotaan, että kaikki alkaa järjestymään..

• Kari 364 viestejä18.4.2011 21:17

Taisit tehdä itsellesi hyvän palveluksen kun lääkärille hankkiuduit. Itselläni ainakin on huojentunut olo jos ja kun jokin vaivaa, kun syyt saadaan selville. Paljon helpompi lähteä juttuja hoitamaan kun hoitaa oikeaa asiaa Onnea matkaan!

Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

• Mainos

• peekoo 26 viestejä18.4.2011 22:03

Hyvä, että homma alkaa selviämään! Tsemppiä tutkimuksiin!

• Tiixi89 25 viestejä19.4.2011 15:32

Kiitos.

• Tallulah 476 viestejä19.4.2011 18:25

Jälleen hyvä muistutus muillekin; kaikki keliaakikon vaivat eivät johdu keliakiasta! Tärkeää on selvittää mistä mikin johtuu, eikä vain ajatella että no se on keliakia, eikä sen vuoksi tee asialle mitään.
    Tsemppiä Tiixi!

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2025 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,008s