Ikäviä tilanteita

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2 3 4 5 6 7 8
Seuraavat > Loppuun >>
  • Juulin 187 viestejä6.11.2012 17:21

    En ole koskaan ollut mikään sosiaalinen tapaus ja jo muiden allergioiden/ruokavammojen takia (laktoositon, tosin tämä helpottamassa, pähkinä, manteli ja kaikki eksoottiset hedelmät) kun syöminen on vaikeaa ja todella epävarmaa kun ei koskaan tiedä, mitä sinne oikeasti on laitettu. Ja nyt sitten pamahti tämä diagnoosi niin epämukavuus akseli notkahti kovasti suuremmaksi. Koulussa syöminen on onneksi kohtuuhelppoa ja siellä otetaan oikeasti asia huomioon, mutta edellisessä koulutuksessani kotitalouden opettaja "ei jaksanut ryhtyä siihen prosessiin" kun kysyin, että voitaisiinko tehdä jotaikin gluteenitonta. Ja rouvahan oli alan ammattilainen.
    Sunnuntaina olisi isänpäiväkahvit eikä huvittaisi mennä sinne taistelemaan näiden syömisien kanssa ja lukemaan tuoteselosteita.

  • Marianne82 27 viestejä10.11.2012 20:41

    Ihan laiskuuttani tilasin tänään pizzan paikasta, jonka valikoimissa on myös gluteenittomia pizzoja. Minua on siitä kyllä varoitettu, mutta olen niin väsynyt tähän jatkuvaan varomiseen. No, se oli kyllä virhe, olen ollut koko päivän kaksinkerroin kippurassa aivan kamalan vatsakivun vuoksi..., nyt alkaa vähän helpottamaan, mutta päivä meni pilalle. Niin, ja syyhän on ihan omani, mitäs tilasin gluteenittoman pizzan

  • Mainos

  • Juulin 187 viestejä12.11.2012 07:08

    Tuohon varomiseen kyllä kyllästyy ajoittain ja toisinaan tulee sellainen olo, että oihan piruuttaan tekisi mieli syödä kaikkea mahdollista kiellettyä. Vaikka omaan nilkkaan (tai oikeastaan) suolistoonhan se kostautuu.
    Tuoteselosteiden lukeminen jyrppii ja pahasti. Samoin "onhan tämä varmasti gluteeniton" -mantran toistaminen.

  • milla 412 viestejä13.11.2012 05:52

    Harvoin tulee käytyä ulkona syömässä, mutta joka kerta se tuntuu pieneltä riskiltä. Ei ihan 100 prosenttista luottoa koskaan gluteenittomuuteen.

    Todella rasittavaa. Useimmin tulisi muuten ulkona syötyä.

  • Rosmu 19 viestejä13.11.2012 11:02

    Kannattaisi käydä paikasssa ,jossta tilasit pizzan ,antamassa palautetta.. Eihän tuollainen sovi ,jos olet maininnut vielä erikseen,että täytyy olla gluteenitonta. Eivät ne muuten opi ja pitäähän asiakkaan osata luottaa myyjään. Ja pizzapaikan pitäisi olla ammattitaitoisia ja tietää,mitä myy.

  • milla 412 viestejä14.11.2012 06:01

    Ja vaikka kuinka pizzat ym tehtäisiin glut.jauhoista, mut pöytätaso tai välineet kosketuksissa gluteenin kanssa.. niin ei se auta ...

  • Marianne82 27 viestejä20.11.2012 18:05

    Asia on käsitelty kyseisen pizzerian kanssa ja he ottivat palautteen todella hyvin vastaan. Kävimme yhdessä läpi gluteenittoman pizzan valmistuksen ja kyllä se vaikutti ihan luotettavalta toiminnalta. Pizzataikina tulee pakasteena omassa vuoassa ja täytteet niihin otetaan aina erikseen, niin että eivät joudu kosketukseen gluteenin kanssa. Mutta, se miten sitten yksittäinen työntekijä toimii, ei kukaan ole näkemässä - ellei hae sitä pizzaa itse ja vahdi valmistusta vieressä. Ensi kerralla teen niin...

  • Mainos

  • ponipimu 239 viestejä21.11.2012 13:34

    vuosi sitten joulun jälkeen haettiin kotipitsasta ruokaa, siellä oli kova härdelli menossa, paljon tilauksia, joutu odottamaan kauan. Leipurin paita oli ihan valkoisenaan jauhoista, ja muutenkin kun meno oli kiireistä, jauhonpölyä leijaili jokapaikassa.

    Tilasin kuitenkin pitsan ja leipuri pesi kyllä kätensä, mutta pari viikkoa oli ruikulilla enkä sen jälkeen ole tuossa pitseriassa asioinut.

    Vaikka pitsa tehtiin erillään muista, ei se riittänyt, uuni kuitenkin on sama ja siinä normipitsojen tekopaikassa. Jauhonpöly on pahasta.

  • Jezu  Ylläpitäjä21.11.2012 22:29

    Ensimmäisen maistamani Kotipizzan gluteenittoman pitsan jälkeen heräsin yöllä järkyttävään vatsakipuun. Koskaan ennen tai jälkeen keliakian diagnosoinnin ei ole ollut sellaista viiltävää kipua. Meni kuitenkin vessakäynnillä ohi. Kerran sen jälkeen olen syönyt kotipitsaa ja ilman oireita.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • lehti 19 viestejä22.11.2012 11:26

    Uuvatti kirjoitti:
    Vajaan vuoden ollut keliaakikkona ja tänään sattui ensimmäinen tapaus että meinas oikeasti jotain kasvaa otsaan. Käyn ruokatunnilla monesti syömässä yhden ketjun kahvilassa, kun en aina jaksa lähteä kiireessä ruokakauppaan metsästämään syötävää ja paikka mainostaa että heillä on saatavana paikallisen gluteenittoman kotileipomon tuotteita. Olen ennenkin huomannut että erästä paikan työntekijää ärsyttää se että hän joutuu valmistamaan(eli lämmittämään pakasteesta sämpylän mikrossa ja täyttämään sen erikseen)minulle, näkyy jo heti naamasta, että en ole toivottu asiakas. Tänään pyytäessäni gluteenitonta sämpylää sain vastaukseksi että -Älä viitsi, etkö sinä nää että minulla on täällä kaikki työt vielä ihan kesken, ota jotain muuta! Vastasin että kyllä hyvin mielelläni ottaisin muuta, mutta kun sattuu nyt tämä keliakia vähän rajoittamaan tätä ruokavaliota. -No ota nyt jotain mikä on helpompi vaan lämmittää, vaikka pitsa tai riisipyörö. Änkytin hämmästyneenä että anna nyt sitten se riisipyörö. Sain hetken sulatuksen jälkeen tiskille riisipyörön, jonka rouva vielä epäili olevan vähän jäässä. Kysymykseen pitäisiköhän sitä vielä vähän sulattaa, lupasin syödä jäisenä etten enää vie hänen töiltään aikaa. Söin täysin jäisen pyöröni niin nopeasti kun pystyin ja mielessäni vannoin etten enää tämän jälkeen kyseistä kahvilaa läsnäolollani vaivaa.

    Tuollaisista paikoista kannattaa aina sanoa nimi ettei me muut sinne erehdytä menemään. Ehkä palaute omistajalle voisi auttaa?

  • whippeli 24 viestejä26.11.2012 22:46

    Olin kuukausi sitten käymässä Helsingissä koulutuksen merkeissä ja kävimme syömässä läheisessä ravintolassa. Meille oli varattu oma tila ja oma noutopöytä. Olin ilmoittanut gluteenittomuudesta etukäteen. Kävin kysymässä tarjoilijalta, onko pöydässä gluteenitonta vai saanko safkan erikseen. Joo, kaikki muu paitsi leipä on gluteenitonta, kaksi tarjoilijaa kertoi. Lupasivat vielä tuoda gluteenitonta leipää pöytään. Huomasin, että linjaston yläpuolella oli vielä hienosti merkitty kaikki g:t ja l:t samaan aaneloseen; kaikki ruoka gluteenitonta. Kun lähdin kulkemaan linjastoa salaattiosaston kautta eteenpäin, siellä se oli: neljää eri salaattia, yhdessä krutongit seassa! Silloin kiehahti aika pahasti. Kollegan tyynnyttelystä huolimatta annoin palautetta saman tien tarjoilijalle. Siis; miksi ylipäätään laittaa krutongit suoraan salaattiin ja miksi ihmeessä kolmesta lähteestä sain kuulla salaatin olevan gluteenitonta?
    Älä ikinä usko mitään mitä kuulet tai luet, usko mieluummin silmiäsi.

  • Ninni 114 viestejä27.11.2012 14:29

    Tuo Whippelin viimeinen lause pitää niin paikkansa!

    Amicaa ei ole täällä kehuttu ja ei ole minullakaan positiivista sanottavaa. Syön heidän lounasravintolassa joka päivä.

    Tässä yhtenä päivänä oli ruokalaji, joka oli selkeästi useammassa listassa mainittu gluteenittomaksi. Luin vielä tuoteselosteenkin ja siinä ei mainittu mitään sellaista ainetta, joka ei sopisi keliaakikon ruokavalioon. Päätin siis syödä tätä ruokaa.

    Joku siinä ruoan koostumuksessa siinä vaiheessa, kun ruoka oli jo lautasella, herätti epäilykseni, ja kysyin vielä kuitenkin henkilökunnalta, onko tämä varmasti gluteeniton. No ei ole, oli vastaus! Annos otettiin minulta nopeasti pois ja tuotiin jotain muuta tilalle.

    Annoin asiasta tietysti heti palautetta ja vielä kirjallisestikin jälkeen päin. Vastaus oli, että aina kannattaa varmistaa gluteenittomuus henkilökunnalta. Mikä merkitys on heidän antamallaan kirjallisella informaatiolla, jos se ei ole oikein...

  • Mainos

  • Katie 17 viestejä5.12.2012 11:38

    Kesällä oli erityisen ikävä tilanne eräässä Hesburgerissa mökkimatkan varrella. Puhuttiin porukalla keliakiasta ja gluteenittomista asioista jonossa odotellessamme, tilatessani pyysin gluteenittoman aterian ja varmistin vielä että ranskikset paistetaan eri öljyssä, ja tarjoilijan tuodessa hampparit pöytään tarkistin vielä että olihan tämä se gluteeniton hampurilainen.

    En ollut pitkään aikaan käynyt Hesellä joten en muistanut millainen gluteenittoman hampurilaisen kuuluu siellä olla. Syödessäni ihmettelin vain että onpa harvinaisen hyvää ja miten kiva on että tuotekehitykseen panostetaan! Vähän jäi kuitenkin epäilyttämään, ja kotona asiaa selvitettyäni kävi ilmi, että tavallinen hampurilainenhan se oli ollut. Pistin kiukkuista viestiä kyseiselle Heselle ja sain sieltä pahoittelujen lisäksi yhteensä 20e lahjakortteja ja muutaman etukuponkiarkin (sehän auttaa keliaakikkoa paljon jos saa alennusta kerrosateriasta...) Jälkeenpäin ajatellen olisin voinut laittaa paljon tiukemmankin viestin, nyt olin ehkä vähän liian kiltti asian vakavuuteen nähden.

    Oireettomana on hankalaa, kun ei koskaan tiedä saiko nyt oikeasti gluteenitonta vai ei...

  • Reetta  719 viestejä10.12.2012 20:49

    Marraskuun parin viimeisen viikon aikana Kela ilmoitti tarjoavansa asiakkailleen kakkukahvit. Mutta kuis ollakaan, oli keliaakikot päässyt unohtumaan tarjoilutilauksissa. Meille tarjolla pelkkää kahvia. Ehkä seuraavalla kerralla kannattaisi laittaa Kelan lehteen ja nettisivuille "keliaakikot älkööt vaivautuko" kakun toivossa.

    Kun Kela maksaa sentään ruokavaliokorvaukset, luulisi että tietoa keliaakikoiden olemassaolosta asiakaskunnassa löytyiai ja myös heidät/meidät olisi huomioitu.

  • Lianna 55 viestejä11.4.2013 21:36

    kaija kirjoitti:
    Oma gluteenittomuuteni alkoi viime heinäkuussa. Edelleenkin tulee yllätyksiä, mistä kaikesta saattaa KIELLETTYÄ AINETTA löytyä! Onnellisena olen popsinut jäätelöä, koska ei ollut tullut mieleenikään tarkistaa tuoteselostetta. Kuinka nyt jäätelössä (suurinta herkkuani!!!) voisi viljatuotetta olla?! Ja tänään vasta sattumalta vilkaisin paketin kylkeen, ja tärkkelyssiirappihan siinä luki, APUA! Tietääkö joku, onko maailmassa jäätelöä, josta nämä viljoihin liittyvät ainesosat ovat poissa???? Ravitsemusterapeutille olen odottanut aikaa heinäkuusta lähtien, joten ehkä sieltä saan joskus apua kysymyksiini.

    Hei Kaija! Ainakin Oatlin (tms.) jäätelöt ovat lontaisesti gluteenittomia!Ne on tehty kaurasta ja ilman glukoosia. Ihan oikean jäätelön makuisia, luontaisesti gluteenittomia!

  • Juulin 187 viestejä12.4.2013 11:22

    Tärkkelyssiirappi sopii keliaakikolle:

    http://www.keliakialiitto.fi/liitto/gluteeniton_elama/tuotteet/pakkausmerkinnat/

  • Reetta  719 viestejä1.6.2013 12:04

    Pari viikkoa sitten olin eräässä eteläisen Suomen kylpylässä. Siellä kohtasin vähän asennevammaa. Meillä oli myös ravitsemusterapeutin luento ja hän kyseli, onko kurssilaisissa keliaakikoita ? No pari löytyikin ja seuraavaksi hän kyseli, miten gluteeniton pelaa ? Sanoin, että suhtkoht hyvin, mitä nyt gluteeniton leipä olisi parempaa vähän mikrotettuna. Rav. terapeutti sanoi, että ilman muuta voi pyytää lämmittämään leivät. Seuraavalla kerralla tuumasta toimeen, pyysin ihan nätisti, että saisiko leivät hetkeksi mikroon. Vastauksesi sain "ne on kyllä ihan tuoreita", Puolella sanallakaan en ollut sanonut niitä vanhoiksi! No sain ne lämmitetyksi. Gluteeniton levite ilmestyi vasta neljäntenä päivänä tarjolle.

    Päivällisellä kyselin gluteenittomia lettuja. No ei ollut, "siellä on kiisseliä", sain vastaukseksi. Olin vähän tyytymättömän näköinen, jolloin seuraavaksi "no sitten on jäätelöä - jos se sitten käy". Sain ihan mukavan jätskiannoksen lopulta. Ilmeisesti tällä henkilöllä oli käsitys, että kaikilla keliaakikoilla on myös laktoosi-intoleranssi ?

    Muuten tuolla oli lounas- ja päivällispöydässä hyvin merkitty gluteenittomuus.

    Seuraavalla kurssijaksolla lokakuussa alan kysellä myös gluteenitonta puuroa aamiaisella. Siihenkin ravitsemusterapeutin mukaan on täysi "oikeus".

  • Mainos

  • hemu 59 viestejä12.8.2013 11:18

    Iäkkäät vanhempani asuvat nykyisin vanhusten palvelutalossa. Isälläni on keliakia, niinkuin minullakin ja siksi kyselimmekin hyvin tarkasti palvelutalon erityisruokavaliotietämyksestä. Joka käänteessä vakuutettiin, että tiedot ovat hyvät ja hommat halinnassa. Jopa palvelutalon nettisivulla mainostetaan erityisruokavalioiden huomiononottamista.

    Muutama päivä sitten äitini soitti minulle aivan tuohduksissaan.
    Lounaalla oli tarjoiltu jälkiruuaksi omenaohrapuuroa, ja isälleni oli tarjoiltu aivan samannäköinen puuroannos, kuin muillekin ruokailijoille. Maistamalla oli selvinnyt, että se todellakin oli samaa ohrapuuroa! Äitini, joka korkeasta iästään huolimatta on aivan täysissä hengenvoimissa, oli köpötellyt keittiöön kertomaan asiasta. Keittiöhenkilö oli väittänyt keittäneensä isäni puuron tattarihiutaleista, ja esitellyt (avaamatonta) Myllyn Paras tattarihiutalepakettia!
    Ei myöntänyt mitään virhettä tapahtuneen, vaikka selvästi oli vähintäänkin puurokopit päässeet vaihtumaan. Äiti oli myös huomauttanut, etteivät Myllyn Paras-tuotteet ole välttämättä gluteenittomia. Se ei selvästikään ollut ennestään keittiön tiedossa!

    Minä sitten soittelin palvelutalon keittiöön ja yritin oikein rakentavasti keskustella asiasta. Suhtautuminen oli vähän nihkeää,eikä Keliakialiiton koulutuspäivistä ammattilaisille oltu koskaan kuultukaan. Toivottavasti kuitenkin sain viestin perille: täytyy pitää tiedot ajan tasalla.

    Siis tämmöinen huoli vielä lisäksi. Kun vanhenemme, ja joudumme syömään muiden laittamaa ruokaa, ei näköjään ole mitenkään taattu, että ruoka on aina sopivaa!

  • whippeli 24 viestejä17.8.2013 21:18

    En tiiä onko tää nyt niin ikävä tilanne, mutta jakamisen arvoinen.

    Tilasin ravintolassa gluteenittoman pitsan ja kun sain sen, varmistin vielä tarjoilijalta, että olihan se varmasti gluteeniton. Tarjoilija vastasi: "on se, näkeehän sen, ettei toi pohja oo kohonnut".

    Pikkujuttu, mutta ei kai tarjoilija voi noin sanoa. Pelkkä "on se" olis riittänyt.

    Vielä myöhemmin muu seurue oli jo syönyt ja minä edelleen söin ja samainen tarjoilija pyörähti pöydässä ja totesi: "viimeinen täällä vielä sinnittelee". Että hyvää ruokahalua vaan.

    Toisaalta vaan naurattaa, mutta ei toi asiakaspalvelukaan sovi kaikille.

  • Suviih  629 viestejä28.8.2013 19:05

    Nyt ottaa aivoon... Vakio kiinalaisesta ravintolasta menin hakemaan ruokaa mukaan ja tilatessani mainitsin vielä että gluteeniton. Tarjoilija nyökytteli ja toisti että gluteeniton. En sitten ravintolassa syynännyt saamaani pussia sen tarkemmin, laitoin vaan itse täyttämäni salaattirasian pussiin ja katsoin että oikean näköinen kastike on. Toisen rasian päällä oli tässä vaiheessa vielä lautasliina ja kotona sitten sieltä paljastuikin rasiallinen VEHNÄNUUDELEITA, eikä riisiä niinkuin piti. Se siitä gluteenittomasta ruoasta sitten.

    Aina aiemmin on tuolla Kuopion Dragon Shengissä homma toiminut ja siellä on järjestetty muistaakseni jokin keliakialiiton kokoontuminenkin.. Jäinkin miettimään, kuuliko tarjoilija sanan gluteeniton väärin ja luuli, että pyysin nuudeleita. Hinnassakin nimittäin kusivat silmään 3e, ulkona mainostettiin take away:ta 8,50e ja tuosta perseelleen menneestä annoksesta veloittivat euron salaattilisän kanssa 12,50e.. Vai liekö tuo 3e ollut lisämaksu noista nuudeleista Jep, mutta joka tapauksessa ruoatta jäin, miehen syötäväksi jäi kastike ja nuudelit ja salaattiin tyydyin itse.

    Taidan ainakin jonkin aikaa suosia Kuopion uutta kiinalaista, jossa buffetissakin on maininnat ruokavalioista ja tarjolla gluteenitonta riisinuudeliakin

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • nyyti 58 viestejä4.12.2013 19:45

    Tuli tätä ketjua lukiessä mieleen, että just yks kerta oli vähän samanlainen tilanne kun olin sukulaisten luona kahvilla. Ne on tottunut siihen että a) en yleensä voi syödä perusleivonnaisia ja b) juon teetä enkä kahvia (ja meidän porukassa on muitakin ei-kahvinjuojia). Yleensä olen myös tottunut itse viemäät omat kahvileivät mukana, mutta tällä kertaa ei sattunut mitään mukaan kun ei nyt suoranaisesti tehnyt mieli mitään. Kun kysyttiin kahvit ja teet sanoin juovani teetä. Sitten kun vähän ajan päästä kutsuttiin pöytään, sain todetaa että edes vedenkeitintä ei oltu otettu esille, eikä mulle ollut pöydässä edes kattausta tai tuolia. Eli ainoastaan kahvinjuojia vastaava määrä kahvikuppeja oli katettu. :O Ei tullut yhtään ulkopuolinen olo tai mitään joo.

    Raili ja muut suklaaongelmista kärsivät, voihan suklaassa olla joku muukin aines joka ärsyttää? Esim. maito/laktoosi tai soijalesiitiini (onko sitä fazerin suklaissa, en oo tarkistanu)? Mullakin tuntuu joskus suuret määrät suklaata ärsyttävän mahaa, itse epäilen noita edellä mainittuja.

    Edit. Hupsista vastasin näköjään joihinkin vanhoihin viesteihin, kun luulin että oon jo vikalla sivulla. No asiasisältö pitää silti paikkansa...

  • Paju 25 viestejä5.12.2013 19:45

    Vakio kiinalaisesta ravintolasta menin hakemaan ruokaa mukaan ja tilatessani mainitsin vielä että gluteeniton. Tarjoilija nyökytteli ja toisti että gluteeniton.
    Olen todennut, että Suomessa etinisissä ravintoloissa samaten kuin ulkomaillakaan ei kannata kysellä onko gluteenitonta. Kiinalaiset kuten muutkin nyökkää kaikkelle kyllä. Pitää kysyä tosiaan mistä nuudelit tehty, onko vehnäjauhoa jne. Sana gluteeniton on ihan hepreaa huonosti suomea osaaville - samoin kuin monelle kantaväestöön kuuluvallekin.

  • Mainos

  • nyyti 58 viestejä24.6.2014 16:45

    Pari viikkoa sitten Kolilla vietettiin muuten aivan mahtava miniloma, mutta lounaalla tarjoilijan asenne alko todella ottaa päähän.

    Niillä oli kahvilan puolella listalla pizzaa ja salaattia, ja listassa maininta että pizzan saa myös gluteenittomaan pohjaan. Kysyin tarjoilijalta, onko pizzapohjat niiden itse tekemiä ja onko ne luontaisesti gluteenittomia. Tarjoilija ei tiennyt vaan sanoi menevänsä kysymään keittiöstä. Pyysin kysymään samalla onko saatavilla gluteenitonta kanasalaattia (listassa ei g-merkintää mutta oletin että se olis helppo asia).

    Tarjoilija: "Siis kysynkö mä nyt pizzaa vai salaattia?"
    Minä: (wtf??) "No kysy siitä salaatista. Ja mä oon kans sinapille allerginen." (Okei höpötin siinä jotain muutakin mutta mm. tuon.)

    Menee ehkä 10min, tarjoilija laskee juomia muille asiakkaille ja ottaa muiden tilauksia. Lopulta käväisee keittiössä ja tulee sanomaan, että kanasalaatti onnistuu gluteenittomana (pizzasta ei enää mitään puhetta).

    Minä: "Niin mutta onko siinä kastikkeessa sinappia?"
    Tarjoilija: "Se on gluteeniton."
    Minä: "Niin mutta sen lisäksi olen sinapille allerginen. Voisitko vielä kysyä onko eihän siinä ole sinappia?"

    Tarjoilija tarkistamassa asian (ei ollut sinappia) ja tuli vielä kysymään haluanko pienen vai ison annoksen. Arvoin hetken ja päädyin isoon, kun oli jo aika kova nälkä.

    Sitten menee ehkä puoli tuntia, ja toinen tarjoilija tuo meille annokset, seuralaiselle pizzan ja mulle pienen salaatin, siis oikeesti jonkun alkupalan kokosen. Sanoin tilanneeni ison salaatin, tarjoilija pahoittelee asiaa ja palauttaa annoksen keittiöön, lupaa uuden tilalle "ihan sekunnissa".
    Menee ehkä 15 min, alkaa jo hintsusti kädet täristä matalasta verensokerista, ja päätän että jos ei 5min päästä ala tulla ruokaa niin perun tilauksen ja käyn hakemassa viereisestä noutopöydästä.

    Sitten tämä jälkimmäinen ystävällinen tarjoilija ilmestyy kuin pelastava enkeli tuoden jättilautasen oikeesti ihaninta ikinä syömääni salaattia täydellisen mehevällä kanalla ja rapeaksi paistetulla gluteenittomalla leivällä. <3

    Eikä menny kun tunti siitä kun istuttiin pyötään. :o

  • hemu 59 viestejä18.2.2015 22:45

    Meinasin tuossa juuri juoda unettavaa yrttiteetä ennen nukkumaanmenoa. Oli uusi teepakkaus kaapissa ja rupesin lueskelemaan, että mitä yrttejä tämä yrttitee nyt sisälsikään. Juu, montaa lajia hyviä rauhoittavia yrttejä siitä löytyikin ja lisäksi
    OHRAMALLASTA!!! Siis NIIN otti päähän. Teepaketti vähän lenteli keittiössä. Siis otti päähän moinen välinpitämättömyys valmistajalta ja myös oma huolimattomuus ostoksia tehdessä.

    Kyseessä oli Yogi Tea Calming organic Linden Flovers,Chamomille,Rosehips.

    Siis jälleen kerran: pitää AINA lukea ainesosaluettelo...Milloin opin?

  • Tallulah 476 viestejä11.5.2015 15:53

    Enpä olisi uskonut tähän ketjuun kirjoittavani. Harvoin mulla meinaa mennä käämit ruuan suhteen, mutta tänään niin kävi! Olin eräässä kahvilassa, jossa olen usein käynyt mutta olen ottanut vain juoman enkä ole tarjottavia edes katsonut sen kummemmin olisiko niissä mulle jotain tarjolla. Siinä tiskillä on pullat yms avoimilla lautasilla, tai pikemminkin tasoilla kun ne on aivan tasaiset, niitä on eri korkuisia. Huomasin että alimmalla tasolla oli lautasella brownieita jotka oli merkitty gluteenittomiksi. Siis alimmalla. Vieressä tavallisia kakkutasoja täynnä murusia. Samoin että ette voi väittää tuon olevan gluteenitonta kun siinä on ties kuinka paljon murusia, kyseessä ei siis ollut mahdollisuus että murusia on vaan siinä todella ON niitä PALJON. Työntekijä sanoi että niin mutta siihen ei tehdessä laiteta mitään gluteenia, johon vastasin että se ei silti ole gluteeniton! Johon työntekijä vastasi että tietystikään herkimmät eivät sitä voi syödä... Herkimmät eli kaikki keliaakikot. Työntekijän ainoa vastaus tähän oli vain ok.

    Olen työn kautta tilannut tuosta paikasta ISOJA tilauksia, ja viimeksi mulle oli nimenomaan tuo brownie. Ties kuinka paljon murusia söin siinä mukana. Työntekijän reaktio osoitti että siellä ei oikeasti tiedetä mistä on kyse, joten aion laittaa suoraan omistajalla viestiä, saa nähdä meneekö sekään perille. Ja seuraavan tilaisuuden tarjoilut taitaa tulla jostain muualta, minä kun ne tilaukset hoidan...

<< Alkuun < Edelliset
1 2 3 4 5 6 7 8
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,028s