Kauhea syyllisyys lapsen keliakian seurannasta

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Neilikka 3 viestejä29.5.2014 23:22

    Hei,

    Meillä tytöllä todettu keliakia kolmen vuoden ikäisenä. Olemme olleet ruokailun suhteen huolellisia kotona ja tyttö on voinut hyvin. Muutaman kerran on päivähoidossa ja koulussa saanut gluteenipitoista ruokaa ja oireet ovat olleet rajuja. Muutoin hänellä ei ole ollut oireita.

    Meille ei kukaan koskaan sanonut, että keliakiaa pitää seurata vuoden välein ja nyt tyttö on jo kahdeksan vuoden ikäinen kun koululääkäri määräsi verikoikeisiin. Voitte kuvitella mikä syyllisyys ja tuska täällä on. Kävimme verikoikeissa tiistina, mutta pakahdun huolesta kun ajattelen, että jos tytöllä ei veriarvot olekaan olleet kohdillaan kaikkina näinä vuosina. Olen kuvitellut mielessäni jo vaikka mitä kauheuksia, jota hoitamaton keliakia voi aiheuttaa.

    Täällä netissä surffaillessani löysin tämän keskustelufoorumin ja kirjoitan nyt tänne, jotta kukaan muu vanhempi ei jäisi tällaiseen tietotyhjiöön.

  • korpirisukko 27 viestejä30.5.2014 20:23

    Vaikka verikokeita ei otettu, se ei tarkoita etteikö tulokset todennäköisesti olisi olleet ihan asianmukaiset. Et voi asialle enää mitään. Voi olla, että nyt saapuvat verikokeidenkin tulokset on asianmukaiset? Et ole tehnyt mitään väärää, et ole voinut tietää kontrolleista jos niistä ei ole sanottu. Huomenna on uusi gluteeniton päivä, joten parempi varmistaa se.

  • Mainos

  • Tintti 48 viestejä30.5.2014 20:46

    Eipä sanottu minullekaan. Jostain sitten luin ja pyysin lähetteen. Arvot oli ihan hyvät. Tosin työterveyslääkäri ohjeisti minua, kun keliakia löytyi, että nyt vain jätät vehnän, ohran ja rukiin pois ruokavaliostasi. Kiitos näkemiin. Aikamoinen järkytys ja tuossa oli kaikki ohjeet. Netistä aloin tietoa hakemaan. Eipä se nyt ihan noin yksinkertaista ollutkaan.

    Voit olla rauhallisin mielin, luultavasti arvot ihan kohdallaan. Olet tehnyt kaiken mitä olet voinutkin. Äitinä ymmärrän kyllä huolesi. Tulethan tänne kertomaan, oliko arvot ok.

  • Neilikka 3 viestejä30.5.2014 21:55

    Hei,

    Kiitos rohkaisevista sanoista! Olen jälleen tänään puinut asiaa useasta eri näkökulmasta ja tullut siihen tulokseen, että olemme toimineet parhaamme mukaan. Tiedän, että vastuu on meillä vanhemmmilla mutta olisin sydämestäni toivonut että meitä olisi ohjeistettu toisin jo vuosia sitten. Tämä keskustelufoorumi vaikuttaa oikein mukavalta ja asianmukaiselta, ilman turhaa syyllistämistä ja haukkumista, joita joillakin keskutelualueilla tunnutaan harjoittavan. Saamme tulokset ensi viikon alusta ja tulen kertomaan tulokset tänne. Toivon, että olemme osanneet huomioida kaikki mahdolliset asiat tytön keliakian hoidossa ja arvon olisivat kohdillaan.

  • Juulin 187 viestejä31.5.2014 06:38

    Lääkärin mokahan tuo on ollut.

  • Neilikka 3 viestejä4.6.2014 23:39

    Hei taas,

    Kaikki arvot kunnossa (helpotuksen huokaus). Kivi putosi sydämeltä. Olin koko viikon todella huolissani ja kuvittelin jo vaikka mitä kauheuksia. No, voin hyvillä mielin todeta että gluteeniton ruokavalio taitaa olla meillä ihan hyvin hallussa.

    Toivon todella, ettei kenellekään muulle keliaakikolle ole tapahtunut tällaista.

  • Kari 364 viestejä25.8.2014 18:39

    Niin, eihän keliakia elämää kummempi juttu ole. Pääasia kun tiedät millaisella ravinnolla asian kanssa eletään. Nou hätä

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,022s