Kummallisin gluteenituote

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>
  • KattiMatikka 271 viestejä1.4.2009 16:54

    Suviih kirjoitti:
    mutta todennäköisesti kyseessä oli joku halpavalmiste.
    Niin varmasti

    AitoMaku -salaattikastikkeet sisältävät HP-kastiketta,
    joka sisältää ruista. Salaattikastikkeiden
    ainesosaluetteloissa on virheellisesti jätetty
    mainitsematta ruis. Eikä viimeksikään ollut tullut muutosta pakkausselosteisiin!!! MRRRRR! Reklamoitu on firmaa, mutta pitäisi varmaan jaksaa vielä mölytä asiasta.

    Ja Pirkan salsakastikkeesta löysin vehnäjauhoja sekä Pandan suklaarusinoissa on varoitus...

  • glenni 58 viestejä1.4.2009 21:04

    KattiMatikka kirjoitti:
    Arlalla kyllä olisi sellainen pieni tetra, joka sisältää vain maitoa... Miinusta finnairille!

    Finskillä ei ole maitoa gluteenittomalla aterialla siksi, että sama tarjoillaan myös maidottomille ja muille "vammaisille". Toki leipä ei ole sama.

    Itse pidän eniten Finskistä gluteenittoman tarjoilun suhteen. Luffella oli hyvä, mutta sen saa vain mannerten välisillä lennoilla, ei Euroopan sisäisillä (säästösyy, bussineksessä saa muuten gluteenittoman tilattua etukäteen) ja SAS:illa ei ole mitään - ei edes rahalla (sama säästösyy). Finskihän meinasi kanssa laittaa erikoisruokavaliot maksulliseksi, onneksi ei sitä ole vielä tehnyt.

  • Mainos

  • Velona 7 viestejä25.4.2009 22:01

    Paahdetut, kuivatut sipulilastut sisälsivät vehnäjauhoa. =(

  • Siukku13 60 viestejä25.4.2009 22:41

    Joku mainitsi että pähkinöissä voi olla jäämiä. Itse olen löytänyt suosikkipähkinöistäni, kuivapaahdetut pähkinät, vehnäjauhoa. Eli siitä varmaan ne jämätkin sitten johtuu. Noissa paahdetuissa on sellainen mausteseospinta joka sisältää sit vehnää. En ole vielä näitä paahdettuja löytänyt vehnättömänä.
    Nämä jäämät on RAIVOSTUTTAVIA!!

  • Kalmia 48 viestejä28.4.2009 17:33

    Siukku13 kirjoitti:
    Nämä jäämät on RAIVOSTUTTAVIA!!
    TODELLA samaa mieltä!

  • pahe 1 viesti28.4.2009 21:10

    kummallista on se että joku tuote SAATTAA sisältää vehnää. Miten niin saattaa..... ..tana, joko sisältää tai sit ei mut ei tollasta halavatun arvontaa. Tuliskohan sanomista jos olut-pullossakin lukis että saattaa sisältää alkoholia tai sit ei.

  • keliaiti 36 viestejä29.4.2009 12:19

    Kummallisia tuotteita ovat euroshopperin pyttipannu, jossa siis vehnää sekä murkku ja amppari MEHUJÄÄT. Mehujäissä ei varsinaisesti vehnäjauhoja, mutta kieltolistalla!

  • Mainos

  • milla 412 viestejä29.4.2009 16:16

    pahe kirjoitti:
    kummallista on se että joku tuote SAATTAA sisältää vehnää. Miten niin saattaa..... ..tana, joko sisältää tai sit ei mut ei tollasta halavatun arvontaa. Tuliskohan sanomista jos olut-pullossakin lukis että saattaa sisältää alkoholia tai sit ei.
    Tää oli hyvä

  • Johanna 14 viestejä29.4.2009 22:03

    Yksi aika yllättävä ruoka, joka sisältää gluteenia (vehnäjauhoja) on paahdettu sipuli! Siis ne ihana rapeat pienet sipulimurut, joita myydään kaupoissa isohkoissa pusseissa maustehyllyn vieressä.

    Meillä työpaikkaruokalassa oli ruoka merkattu gluteenittomaksi, mutta keittiössä ei oltu huomattu että keitetyn riisin päälle koristeeksi ripoteltu paahdettu sipuli oli gluteenillista. Keliaakikkohan ei sitä sen jälkeen voinut syödä.

    Tarkkana pitää siis olla joka paikassa...

  • Jezu  Ylläpitäjä2.5.2009 13:51

    Johanna kirjoitti:
    Yksi aika yllättävä ruoka, joka sisältää gluteenia (vehnäjauhoja) on paahdettu sipuli! Siis ne ihana rapeat pienet sipulimurut, joita myydään kaupoissa isohkoissa pusseissa maustehyllyn vieressä.

    Meillä työpaikkaruokalassa oli ruoka merkattu gluteenittomaksi, mutta keittiössä ei oltu huomattu että keitetyn riisin päälle koristeeksi ripoteltu paahdettu sipuli oli gluteenillista. Keliaakikkohan ei sitä sen jälkeen voinut syödä.

    Tarkkana pitää siis olla joka paikassa...

    Onko todella näin? Itse olen hyvillä mielin popsinut Meiran paahdettuja sipulihiutaleita. Ainakaan purkissa ei mainita, että tuotteessa olisi mitään muuta kuin juuri noita paahdettuja sipulihiutaleita.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Johanna 14 viestejä3.5.2009 22:15

    Jezu kirjoitti:
    Johanna kirjoitti:
    Yksi aika yllättävä ruoka, joka sisältää gluteenia (vehnäjauhoja) on paahdettu sipuli! Siis ne ihana rapeat pienet sipulimurut, joita myydään kaupoissa isohkoissa pusseissa maustehyllyn vieressä.

    Meillä työpaikkaruokalassa oli ruoka merkattu gluteenittomaksi, mutta keittiössä ei oltu huomattu että keitetyn riisin päälle koristeeksi ripoteltu paahdettu sipuli oli gluteenillista. Keliaakikkohan ei sitä sen jälkeen voinut syödä.

    Tarkkana pitää siis olla joka paikassa...

    Onko todella näin? Itse olen hyvillä mielin popsinut Meiran paahdettuja sipulihiutaleita. Ainakaan purkissa ei mainita, että tuotteessa olisi mitään muuta kuin juuri noita paahdettuja sipulihiutaleita.

    Mainitsemasi Meiran sipulihiutaleet ovat varmaankin ihan OK, jos purkissa ei kerran gluteenista/vehnäjauhosta mainita. Nämä minun tarkoittamani ovat pussissa eivätkä ne oikeastaan ole edes hiutaleita vaan rapsakkaa rouhetta. Ainakin pari merkkiä olen todennut gluteenilliseksi (tuoteselosteessa mainitaan selvästi yhtenä ainesosana vehnäjauhot). Nämä gluteenilliset ovat muutenkin enemmän naksujen tapaisia (nam!), koska ovat ilmeisesti kypsennetty palmuöljyssä. Joten kaikenkaikkiaan nuo mainitsemasi hiutaleet ovat selvästi terveellisempiä

  • HELLboun 11 viestejä4.5.2009 19:27

    Johanna kirjoitti:
    Yksi aika yllättävä ruoka, joka sisältää gluteenia (vehnäjauhoja) on paahdettu sipuli! Siis ne ihana rapeat pienet sipulimurut, joita myydään kaupoissa isohkoissa pusseissa maustehyllyn vieressä.

    Meillä työpaikkaruokalassa oli ruoka merkattu gluteenittomaksi, mutta keittiössä ei oltu huomattu että keitetyn riisin päälle koristeeksi ripoteltu paahdettu sipuli oli gluteenillista. Keliaakikkohan ei sitä sen jälkeen voinut syödä.

    Tarkkana pitää siis olla joka paikassa...

    Tämä paahdettu sipuli tuli itsellenikin yllätyksenä ja vieläpä juuri työpaikka ruokalassa. Kerkesin 2 päivänä niitä syödäkkin ennenkuin tuli mieleen kysyä asiasta ja kappas vaan miten siinä sit kävi... onneksi en saanut näistä kerroista minkäänlaisia oireita.

  • Mainos

  • Raili 19 viestejä29.5.2009 15:28

    Siis en oikein pysty uskomaan, että tässä tuotteessa on gluteenia, mutta silti: en ikupäivänä enää pistä suuhuni Semperin Luontaisesti Gluteenitonta Näkkileipää. Ei siitä yhtä karseat kivut tule kuin vehnäleivästä, mutta riittävän inhat silti, että boikotoin tuota tuotetta lopun ikääni. Eikä tuoteselosteessa pitäisi tosiaankaan olla mitään minulle sopimatonta...kaikki E-kooditkin olen tutkinut moneen kertaan - ja niitä muuten onkin siinä tuotteessa aika liuta.

    ?

  • Nuutti 56 viestejä30.5.2009 17:14

    keliaiti kirjoitti:
    Kummallisia tuotteita ovat euroshopperin pyttipannu, jossa siis vehnää sekä murkku ja amppari MEHUJÄÄT. Mehujäissä ei varsinaisesti vehnäjauhoja, mutta kieltolistalla!

    Siis mehujäät kieltolistalla ?? ostin juuri noita amppareita paketin, ja syöny niitä 1-2 päivässä. Eikä kyllä mitään oireita.

  • KattiMatikka 271 viestejä31.5.2009 20:11

    keliaiti kirjoitti:
    Mehujäissä ei varsinaisesti vehnäjauhoja, mutta kieltolistalla!

    Olisi tosiaan kiva kuulla, mikä tekee niistä kielletyn. Ovatko valmistettu samassa linjastossa jonkun vehnätuotteen kanssa? Mitä paketissa lukee? Onko varoitus?

  • Papu 8 viestejä2.6.2009 22:35

    Yllätyin! Nonparellit ovat tehty sokerista, mutta olen onnistunutlöytämään sellaisiakin, joissa on vehnää;(

  • Raili 19 viestejä26.6.2009 12:03

    Myös marsipaanissa voi olla vehnää. Yllätyin, kun kuvittelin sen olevan pelkkää sokeria ja mantelimassaaa.

  • Mainos

  • Izmo 19 viestejä7.7.2009 23:24

    Saksalaiskaupan jogurtti ja aiemmin mainíttu jäätelö.

  • KattiMatikka 271 viestejä8.7.2009 12:12

    Arnold'sin Frappe kahvijuomat

  • Tallu 8 viestejä9.7.2009 08:56

    Izmo kirjoitti:
    Saksalaiskaupan jogurtti ja aiemmin mainíttu jäätelö.

    Me olemme ostaneet Lidlin 1 kg vaniljajogurttia, onko siinäkin gluteenia? Mielestäni olemme tarkistaneet tuoteselosteen.

  • Viveka 127 viestejä11.7.2009 08:25

    - K-kaupassa asioidessani törmäsin niukkoina opiskeluaikoina edulliseen Pirkka-kinkkuleikkeleeseen, jonka edullisuus houkutteli. Onneksi luin tuoteselosteen, josta selvisi tuotteen hinnan salaisuus - VEHNÄRAKEET!

    - Yhden ketsupinkin olen tavannut, josta löytyi vehnäjauhoa.

    - Juustoraasteiden paakkuuntumisenestoaineena käytetään toisinaan vehnäjauhoa.

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

  • Eikku 25 viestejä17.9.2009 19:28

    pahe kirjoitti:
    kummallista on se että joku tuote SAATTAA sisältää vehnää. Miten niin saattaa..... ..tana, joko sisältää tai sit ei mut ei tollasta halavatun arvontaa. Tuliskohan sanomista jos olut-pullossakin lukis että saattaa sisältää alkoholia tai sit ei.

    Heh! Just toi ärsyttää. Pitää "turhaan" vältellä joitain ruokia sen saatta-sisältää -takia.
    Valmistajat haluu kiertää vastuun. Jos joku SATTUIS valittamaan, voi vedota siihen.

  • Mainos

  • Carsu 43 viestejä20.9.2009 14:15

    Oudoin tuote on PUOLUKKAHILLO! Eldoradon puolukkahillossa oli vehnää.. Tosin purkki oli kyllä ehkä ½-1v vanha, mutta silti.. kannattaa siis tarkistaa..

  • petra 1 viesti12.10.2009 16:49

    Yhdessä hillossa oli myös vehnäjauhoja.. olisko ollu Rainbow mansikka- tai vadelmahillo

  • keliaiti 36 viestejä14.10.2009 20:27

    Karmeaa luettavaa, mistä kaikesta sitä voikin löytää vehnäjauhoja!
    Noista mehujäistä sen verran, että niissä ei ole varoituksia, mutta viime keväänä olivat vielä keliakialiiton mukaan kieltolistalla. Todennäköisin syy on tuotantolinja.

<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,013s