Uusi asia elämässä

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>
  • Tallulah 476 viestejä24.11.2010 13:33

    nonnie kirjoitti:
    Kiitos kannustuksesta! Onko tuo Keliakialiitto liittymisen arvoinen? Kuuluuko täällä ihmiset yleensäkin siihen?

    Mun vastaus on ei, ja olen eronnut liitosta. Syy on se, ettei sieltä vastata kysymyksiin ja lehtikin tuli milloin sattuu, välillä ei lähetetty lainkaan. Yleensä vasta kolmanteen sähköpostiin sain vastauksen ja vain silloin kun laitoin tiukkasanaisen viestin jossa kritisoin heidän jatkuvaa vastaamattomuuttaan. Tämä tapahtui useasti ja kyseessä oli eri henkilöt joille viestiä laitoin. Liitto on jäseniään varten, ja minä en tee mitään liitolla josta ei saa palvelua kysymälläkään.
    Lehdessä olevat tiedot saa tietää ennen lehden ilmestymistä heidän nettisivuiltaan, joten mistään en ole jäänyt paitsi ilman lehteä.

  • Ninni 114 viestejä25.11.2010 12:40

    Minä kuulun liittoon. Henkilökohtaisesti en ole sinne juuri ollut yhteydessä, joten palvelun tasosta en osaa sanoa mitään. Ajattelen kuitenkin niin, että he ajavat meidän keliaakikkojen asiaa ja tekevät sairautta tunnetuksi, mikä hyödyttää meitä kaikkia. Mitä enemmän jäseniä on, sitä enemmän on painoarvoa myös liitolla ja sitä paremmin sitä kuunnellaan erilaisilla forumeilla. Uskon kaikkien keliaakikkojen hyötyvän tästä.

    Ja tietysti siitä lehdestä saa jankohtaista uutta tietoa, varsinkin silloin, kun sairaus ja kaikki siihen liittyvä on vielä aika uutta.

  • Mainos

  • peekoo 26 viestejä25.11.2010 15:47

    Minä kuulun liittoon myös. Ja juurikin pääasiassa sen takia, että liitto tukee keliakiatutkimusta ja vie muutenkin asiaa eteenpäin. En ole vielä ehtinyt tämän lyhyen diagnoosin jälkeisen elämäni aikana kyselemään sieltä mitään... Mutta sen olen huomannut, että jäsenten sivustolta saa ihan hyviä vinkkejä esim. resepteihin ja sitten tietoa keliaakikoille soveltuvista karkeista, jäätelöistä yms. tuotetietoa.

  • seikku 36 viestejä25.11.2010 17:21

    Minä liitin poikani liiton jäseneksi heti, kun hän sai keliakia diagnoosin. Alussa sitä oli ihan pihalla ja ajattelin, että jos sieltä saisi vähän infoa.
    Mulla kanssa kokemusta, että eivät vastaa kysymyksiin. Kyseessä oli alussa jäsenasiaan liittyvä soittopyyntö. Ja lehtiä ei tullut, ennenkuin vajaan vuoden jälkeen, kun tajusin alkaa pyytelemään.
    Ainoastaan sen takia pysytään jäsenenä, että jos saavat jotain aikaiseksi.
    Näiltä Glu:n sivuilta olen saanut ihan älyttömän paljon tietoa.
    Nyt on reilu vuosi diagnoosista ja elämä sujuu hyvin. Alun järkyttävän pitkien kauppareissujen jälkeen kaupassa käynti on nykyään oikeastaan normaalia.

    Nonnielle terkkuja, että kyllä se siitä, vuoden päästä sujuu luultavasti jo hyvin

  • Anonyymi27.11.2010 16:22

    Kuinka pian teillä alkoi sitten oireet paranemaan sen jälkeen kun ruokavalio muuttui gluteenittomaksi?

  • Ninni 114 viestejä29.11.2010 12:27

    Mulla ei keliakia juurikaan oireillut, joten mitään isoa muutosta ei tapahtunut dieetin aloittamisen jälkeen. Mulla ei siis ennen diagnoosiakaan ollut vatsakipuja tai muuta sellaista, lähinnä vatsaa turvotti kamalasti ja se jäi kyllä nopeasti pois. Puolen vuoden dieetillä olon jälkeen oli vasta-aineet poistuneet verestä ja vuoden jälkeen oli skopiassa suoli parantunut kokonaan. Eli dieetti kyllä toimii!
    Paino on nyt vuoden dieetillä olon aikana noussut, joten ilmeisesti suoli ei kuitenkaan toiminut sairaana kunnolla ja nyt varmaan imeytyy sitten kaikki, mitä suuhun laittaa. Mielestäni ruokailutottumukset tai määrät eivät nimittäin muuten ole muuttuneet, paitsi että gluteeni on jätetty pois. Ilmeisesti myös gluteenittomissa leivonnaisissa on enemmän energiaa kuin vastaavissa vehnätuotteissa. Nyt täytyy vähän vähentää annoskokoja, jotta mahtuu taas housut jalkaan

  • Anonyymi29.11.2010 13:14

    Mä oon nyt ollut viikon gluteenittomalla ruokavaliolla ja olo on yhtä karsea kuin ennen dieettiäkin. Aikaistahan nyt vielä on, mutta yhtään ei tunnu olo paremmalta.

  • Mainos

  • peekoo 26 viestejä30.11.2010 10:15

    Mulla meni siihen, että oireet alkoivat jäädä pois joku 2 kk ja pikkuhiljaa siitä sitten on tilanne tasoittunut. Vieläkin, noin 9 kk dieetin aloittamisesta on pieniä ongelmia raudan imeytymisen kanssa, mutta parempaan päin. Joten aikaa se saattaa ottaa, mutta kyllä se siitä paremmaksi muuttuu! Tsemppiä nonnie!

    Mä oon Ninni huomannut saman - pitää nykyään katsoa mitä syö, koska muuten alkaa kilot kerääntymään!

  • Katjahei 34 viestejä16.12.2010 20:56

    Minullakin verikoe näytti keliakiaa, tähystys viikon päästä. Samana päivänä on myös kevätjuhla (olen vielä peruskoulussa, yhdeksännellä) joten onkohan tuo tähystys sotkuista, valuuko kuola vaatteille tai jotain? Koko toimenpide jännittää hirveästi, toivottavasti menee nopeasti ohi.

    Onko suolen näytepalojen ottaminen epämiellyttävää? Tunteeko sen? Onneksi se ei kuulemma ainakaan satu.

  • Suviih  629 viestejä16.12.2010 22:09

    Katjahei kirjoitti:
    Minullakin verikoe näytti keliakiaa, tähystys viikon päästä. Samana päivänä on myös kevätjuhla (olen vielä peruskoulussa, yhdeksännellä) joten onkohan tuo tähystys sotkuista, valuuko kuola vaatteille tai jotain? Koko toimenpide jännittää hirveästi, toivottavasti menee nopeasti ohi.

    Onko suolen näytepalojen ottaminen epämiellyttävää? Tunteeko sen? Onneksi se ei kuulemma ainakaan satu.

    Kyllä ne sairaalassa antaa suojuksen vaatteille (jos ei muuten niin pyytämällä) ja ainakin silloin kun itse olin tähystyksessä olin makuulla (kyljelläni) sen jälkeen kun letku oli nielty, joten ei pitäisi vaatteiden sotkeentua vaikka sylkeä sattuisikin suusta valumaan.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s