Valitusketju

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>
  • Tallulah 476 viestejä17.2.2010 11:30

    ^Ehkä mulla vain on löysempi pipo, tuo mun mielestä kuulostaa vain vitsin heitolta, jollaisen lausahduksen saattaisin aivan hyvin itsekin sanoa. Kaikkea ei kannata ottaa sydänjuuriaan myöten vakavana loukkauksena, edes keliaakikon.

  • Viveka 127 viestejä17.2.2010 20:51

    ^Ehkäpä sinulla on rennompi tapa suhtautua asiaan, mutta Tallulah asiat voi aina nähdä ja kokea toisinkin. Kyse on henkilökohtaisesta kokemuksesta.

    Annetaanpa ihmisten valittaa rauhassa. Se on niiiiiiiiin helpottavaa - oikeesti! Mutta ehkä tämän valittamisen toisen valittamisesta voisi jo lopettaa...

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

  • Mainos

  • Suviih  629 viestejä14.9.2010 11:53

    Nostetaanpas vanhaa kunnon valitusketjua... kyllä ärsytti viime viikolla kun oli muutenkin huono päivä ja kauppaan mennesä huomasin, että kyseinen kauppa oli huonontanut gluteenittomien tuotteiden valikoimaansa! Ilmeisesti menekki ei ollut ollut riittävä, ymmärrän kyllä jos ei ole kannattavaa jotain pitää valikoimissa, mutta kyllä itseä keliaakikkona harmitti

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Reetta  719 viestejä14.9.2010 18:04

    Minustakin tuntuu, että kauppani S-Market supistelee gluteenitonta valikoimaansa. Kun joku kuivatuote on alennuskärryssä -30 %, se melkein tarkoittaa, että sitä tuotetta ei enää sen koommin näy hyllyssä.

    Joku aika sitten nappasin S-ryhmän palautelomakkeen, johon olen listannut toiveita/ehdotuksia. Ja jään odottamaan vastausta sähköpostiini.

  • Laaka 6 viestejä5.10.2010 10:52

    Pakko sanoa:
    minusta ei ole oikein, että Kelan ruokavalio-korvauksen tilalla lukeekin "vammaistuki". Onko joku muu hoksinut saman?
    Eihän keliaakikko ole vammainen! Keliakia on sairaus. Ruoka-ainesairaus. Muutenhan olemme täysin terveitä. Onko tämä nyt ihan reilua?

  • Jezu  Ylläpitäjä6.10.2010 23:34

    Laaka kirjoitti:
    Pakko sanoa:
    minusta ei ole oikein, että Kelan ruokavalio-korvauksen tilalla lukeekin "vammaistuki". Onko joku muu hoksinut saman?
    Eihän keliaakikko ole vammainen! Keliakia on sairaus. Ruoka-ainesairaus. Muutenhan olemme täysin terveitä. Onko tämä nyt ihan reilua?

    Itseäni nimitän ruokavammaiseksi. Saisikohan poliisilta luvan pysäköidä inva-paikoille? Huono huumori sikseen, pääasia, että tukea maksetaan, luki paperissa mitä hyvänsä

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Reetta  719 viestejä7.10.2010 06:59

    Vammaistukilain perusteellahan korvaus meille maksetaan, joten sillä perusteella tuo tullee. Itse huomasin tiliotteessa muutoksen joskus keväällä/kesällä. Jossain vaiheessa tiliotteessa luki vain tyhmästi muistaakseni "kelan korvaus" ja se nyt ei kerro mitään.

    Kyllä meillä kanssa heitetään työmaalla huulta vammaisten vuorosta (viimeinen ruokavuoro, jossa ruokavammaiset käy). Ei haittaa minua.

  • Mainos

  • Laaka 6 viestejä7.10.2010 17:03

    Tottahan tuo Jezun sanoma on, mutta itseä hieman ärsytti se vammaistuki aluksi. : >
    En kuitenkaan kutsuisi itseäni ruokavammaiseksi, ihan vain keliaakikoksi.

  • Jezu  Ylläpitäjä7.10.2010 17:57

    Laaka kirjoitti:
    Tottahan tuo Jezun sanoma on, mutta itseä hieman ärsytti se vammaistuki aluksi. : >
    En kuitenkaan kutsuisi itseäni ruokavammaiseksi, ihan vain keliaakikoksi.

    Tuo ruokavammainen on lähinnä humoristinen nimitys, joka on monesti keventänyt tunnelmaa ravintolassa ruokaa tilatessa Ehkä vammainen-termi pitäisi kuitenkin säästää niille, joilla on suurempiakin ongelmia kuin vain keliakia.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • kulkija 4 viestejä8.10.2010 13:47

    Löysin tämän sivuston äsken kun etsin leipäkoneista tietoa. Tosin toinenkaan yritykseni saada maukasta leipää ei vieläkään onnistunut. Minulla ei ilmeisesti ole keliakiaa , vaikka gluteenisen viljan poisjättö helpottaa sekä vatsaoireita että niveloireita.Meni 56 vuotta kunnes Paukulle löytyi ohje, jota noudattaen ei enää paukuttele. Minua on kutsuttu milloin luulotautiseksi milloin hermosairaaksi ja kas kun jättää leivät pois onkin vaan ihminen, ei enää kaikenaikaa turvoksissa oleva röhkivä luulosairas. Ja se mikä sitten pännii eniten on tietenkin se että vuosikymmenien aikana ei yhdenkään lääkärin mielessä ole edes vahingossakaan käynyt että kyseessä voisi olla keliakiaa vastaava tila, ja että luulosairas pääsee vaivoistaan kun syö oikein, ei hermolääkkeitä syömällä.Jo aiemmin olen saanut kuullakseni kaikenlaisia kommentteja (laktoositon ruokavalio jo yli 30 vuoden ajan) että eihän maitojauheessa ole laktoosia, voit kyllä tätä käyttää. Ja nykyään jauhojen suhteen, ota nyt pieni pala ei noin pienestä mitään tule. Maista nyt edes, kun muutakaan ei ole tarjolla. Jos sitten erehdyn antamaan periksi ja maistan ihan vähän onkin mahani taas ihan sekaisin monta päivää.ja niveliä särkee niin että pyörimisennätys tulee taas yrittäessä nukkua.
    Kyllähän maailmassa on kaikenlaista ruokaa mitä voi silti syödä, mutta kahvilat ovat onnettomia paikkoja ja huoltoasemat. Ei ole kuin erilaisia vehnäleipomuksia tarjolla. Ihan joku salaattiannoskin olisi hyvä olla tiskissä,kun kylmälaitteistot kuitenkin on juomia varten.

  • Tallulah 476 viestejä8.10.2010 14:59

    Kyllä mä kutsun itseäni myös joskus ruokavammaiseksi, tai gluteeni/viljavammaiseksi, samalla tavalla yksi ystävä kutsuu itseään laktoosivammaiseksi. Mutta tuossa pitää oikeasti olla tarkkana missä porukassa noita sammakoita suustaan päästelee!

  • Reetta  719 viestejä19.10.2010 09:17

    Keliakialiiton sivuilla kerrotaan, että marraskuusta alkaen tiliotteessa lukee jälleen ruokavaliokorvaus eikä vammaistuki.

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä19.10.2010 09:27

    Reetta kirjoitti:
    Keliakialiiton sivuilla kerrotaan, että marraskuusta alkaen tiliotteessa lukee jälleen ruokavaliokorvaus eikä vammaistuki.

    Nopeaa toimintaa, kun asiasta valitettiin täällä 5.10.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • peekoo 26 viestejä12.11.2010 09:36

    Ihana lukea valituksen aiheita, jotka voi allekirjoittaa!

  • Ninni 114 viestejä12.11.2010 12:16

    Mua ärsyttää myös ihmisten suhtautuminen. Useamman kerran on käynyt työpaikalla niin, että sihteeri tilaa jotain palaveriin. Keliakiaa ei ole kuitenkaan millään tavalla huomioitu. No sitten kun en ota sitä vehnäpullaa, kaikki ihmettelee, miksi et ota. Sanon, etten voi syödä sitä, ja että kahvi riittää minulle mainiosti. Siinä vaiheessa sihteerikin muistaa, että ai niin, sulla oli se juttu. Ja sitten alkaa kamala voivottelu. Minua tilanne ei haittaa, kahvi on minulle oikeasti riittävä. Silti sihteeri voivottelee isoon ääneen sitä, ettei muistanut ja muut kauhistelevat, että minulle ei ole mitään, vaikka muut syö pullaa ja tätä jatkuu ja jatkuu ja sama toistuu kerrasta toiseen...

  • porajata 460 viestejä12.11.2010 13:41

    Ninni kirjoitti:
    Mua ärsyttää myös ihmisten suhtautuminen. Useamman kerran on käynyt työpaikalla niin, että sihteeri tilaa jotain palaveriin. Keliakiaa ei ole kuitenkaan millään tavalla huomioitu. No sitten kun en ota sitä vehnäpullaa, kaikki ihmettelee, miksi et ota. Sanon, etten voi syödä sitä, ja että kahvi riittää minulle mainiosti. Siinä vaiheessa sihteerikin muistaa, että ai niin, sulla oli se juttu. Ja sitten alkaa kamala voivottelu. Minua tilanne ei haittaa, kahvi on minulle oikeasti riittävä. Silti sihteeri voivottelee isoon ääneen sitä, ettei muistanut ja muut kauhistelevat, että minulle ei ole mitään, vaikka muut syö pullaa ja tätä jatkuu ja jatkuu ja sama toistuu kerrasta toiseen...

    Ei ollut noin meillä, sihteeri huomioi aina erityisruokavaliot

    Kiitos hyvän ja asiantuntevan sihteerin

  • Tallulah 476 viestejä12.11.2010 14:46

    Käsittääkseni Ninni ei valittanut siitä että sihteeri ei muistaisi vaan siitä miten sihteeri käyttäytyy sen jälkeen.
    Ei toisen tarvitsekaan muistaa, se on oma tehtävä muistuttaa. Mutta tuo voivottelu on ärsyttävää.

  • Mainos

  • Ninni 114 viestejä12.11.2010 15:46

    Juuri näin kun Tallulah sanoi! Eli minua ei yhtään ärsytä se, että minulle ei ole mitään, se on erittäin ok. En odota missään keliakiani takia mitään erityiskohtelua. Se ärsyttää, että kaikille muille on suuri ongelma se, etten voi syödä jotain vehnäpullaa ja sitä sitten joukolla kauhistellaan ja voivotellaan pitkän aikaa.

  • ponipimu 239 viestejä13.11.2010 00:53

    juuri näin, toisille on ongelma etten minä voi syödä täytekakkua töissä, jota tarjoillaan joka kuun eka pv.

    olen ilmoittanut ruokavalioni työnantajalle, mutta jostain kumman syystä täytekakku on aina vehnäjauhoilla tehty.

    odotan innolla pikkujouluja, olen ilmoittanut hyvissä ajoin keliakiani, mutta voin taata ettei puoletkaan ruuista ole minulle sopivia. tarttee varmaan itse soittaa paikan päälle.

    ja se voi voi, niinpä, olenkin tyytynyt tokaisemaan että "teissä se näkyy".

  • carietta 72 viestejä17.11.2010 14:15

    Tänään työpaikkaruokalassa oli gluteenittomaksi merkittyä kalkkunasalaattia, jossa oli ihan selvästi ohranjyviä päällä! On se kumma, kun tuommosia mokia sattuu jatkuvasti.

  • hokke 11 viestejä27.4.2011 10:22

    Nostetaampa ketjua. Tällä viikolla kieltämättä vähän ketutti. Oltiin kavereiden kanssa juhlistamassa kevään ensimmäistä lämmintä päivää terassilla ja siitä piti lähteä syömään jonnekin. Meitä oli noin kuuden hengen porukka ja mietittiin ruokapaikkaa. Ehdotin itse sitten mäkkäriä kun sellainen löytyy läheltä ja ajattelin, että sieltä ainakin saa sapuskaa myös itselle.
    Ei kelvannut mäkkäri, joku alkoi valittamaan ettei yhtään maistu mäkkäri tähän hetkeen, mutta tuossa olisi joku hyvä pubi lähellä, josta saa sandwichejä ja toasteja. Sai kannatusta ja porukka päätti välittömästi suunnata sinne. Totesin sitten ihmisille, että täytyy varmaan itse käydä siellä mäkkärissä kun tuosta pubista tuskin löytyy mulle mitään. Syntyi suuri hiljaisuus. Kaikki katselivat toisiaan hiljaa ja lopulta kaveri joka oli kritisoinut mäkkäriä sanoi, että kai hän voi sitten pitkinhampain mäkkäriinkin tulla jos sulle ei tosiaan tuo pubiruoka sovi. Ei jostain syystä kiinnostanut vetää laumaa vastentahtoista porukkaa perässäni syömään, joten sanoin että voin yksinkin käydä vatsani täyttämässä. Porukka jatkoikin silminnähden helpottuneena pubiin syömään ja itse suuntasin hampurilaiselle.

  • katjairene 57 viestejä29.4.2011 16:26

    Pakko se on itsekin vähän avautua. Itseäni ottaa päähän se kun kavereille keliakiani on suurempi asia kuin itselle. Kun ollaan ulkona ja päätetään että nyt tarvitaan ruokaa, niin ensimmäinen kommetti yleensä on "ainii Katjakin on mukana, nyt ei voida mennä mihinkään, ei se mistään saa ruokaa...". Täytyy olla tietenkin tyytyväinen että kaverit muistavat "vammani". Joka kerta saan selittää samat laulut, kyllä sitä ruokaa saa, melkein paikasta kuin paikasta... Ehkä he joskus oppivat.

<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s