Gastroskopia

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2 3 4 5
Seuraavat > Loppuun >>
  • aspja 22 viestejä6.7.2009 23:32

    Tohtori-setä käski jatkamaan samaan malliin ja kun saan lopullisen tuomion koepaloista, niin vuosittain verikoe B-PVK+T, hemoglobiinin tarkkailuun ja kahden vuoden päästä uusi tähystys.

    Jos silloinkaan ei ole mitään paranemista tapahtunut niin sitten luontaisestigluteenitonta ruokaa ja uusi tähystys. Että semmonen oravanpyörä.

    Aattelin, että kun tää on nyt ollut oikeestaan helppoa niin sitten se vaikeaksi menee kun sitä vehnäntärkkelystäkään ei enää saa syödä. Menee sitten vielä tarkemmaksi tää homma.

  • Kari 364 viestejä6.7.2009 23:58

    Mulle tulee postin mukana yleensä kaikki laskut, muut saa Aku Ankkaa ja mitä lie muuta. Tänään tuli kutsu kunnalliseen tähystykseen. Syyskuun alkuun menee. Ainakin hiukka hellemmällä taksalla, kuin yksityisellä.. Tosi mielenkiinnolla odotan tulosta, sillä G-valiolla olen keikkunut koko tiedetyn ajan ja toisaalta ihan ongelmitta - aika hyvin tiennyt mitä suuhun menee. Joskus on saattanut mennä 3 Kukko-olutta kun olen pyrkinyt pitäytyyn kahdessa. Kuten sanottu, olo ollut mitä parhain... siis olon puolesta, säät sais lämmetä ja ihan hipi hipi

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Mainos

  • Kalmia 48 viestejä13.7.2009 16:31

    Miulla gastro edessä syksyllä - odotan innoissani ja kauhuissani. Nyt saan vihdoin tietää onko se keliakiaa vai jotain muuta mikä ihottumani aiheuttaa :o

  • Kari 364 viestejä4.9.2009 00:14

    Eilen kävin uusinta-tähystyksessä. Sitä samaa yäk-yäk-pärskimistä. Kyllä toinen hoitaja koitti rauhoitella.., mutta kun ei vaan tuntunut järin hyvältä. No, ei siinä henki mene, mutta pikkusen pottumainen kokemus kuiteskin. Ai, niin, yllätyksekseni aiheutti vastaanotossa jupinaa se, että olin aloittanut hoidon yksityisellä. Nyt kunnallisella uusinta-tähystys. Tulee halvemmaksi, sanoin. Onkos tuossa veronmaksajana jotakin väärää.. Oottelen tuloksia 2-3 viikon päästä. Kertoilen sitten

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Skarabee 14 viestejä9.9.2009 19:13

    Joo, mullakin se tuomio tuli tossa joku aika sitten... Ens viikolla ois sitten kontrollitähystys Edellinen kerta oli mun elämäni pahin kokemus!!! Nyt oon soittanu sairaalalle, että antakaa rauhoittavaa ja eilen tulikin uus kutsu tulla aiemmin ja oli merkattu "esilääkityksen anto"... Minkälaisia kokemuksia teillä on rauhottavista? Tehoaako ne silleen, ettei tajua mistään mitään?!!! Minä nimittäin mielelläni olisin ihan taju pois...

  • Suviih  629 viestejä9.9.2009 19:53

    Skarabee kirjoitti:
    Joo, mullakin se tuomio tuli tossa joku aika sitten... Ens viikolla ois sitten kontrollitähystys Edellinen kerta oli mun elämäni pahin kokemus!!! Nyt oon soittanu sairaalalle, että antakaa rauhoittavaa ja eilen tulikin uus kutsu tulla aiemmin ja oli merkattu "esilääkityksen anto"... Minkälaisia kokemuksia teillä on rauhottavista? Tehoaako ne silleen, ettei tajua mistään mitään?!!! Minä nimittäin mielelläni olisin ihan taju pois...

    Esilääkityksestä ei ole gastroskopian yhteydessä kokemusta, mutta polvileikkauksesta kylläkin ja silloin ainakin esilääkitys rentoutti lihakset niin hyvin ettei ollut lupa lähteä yksin vessaan kun olisi saattanut kaatua. Olo oli todella sumuinen ja rento, joten helpottaa varmasti tähystyskokemustakin.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Reetta  719 viestejä9.9.2009 21:12

    Omat kokemukseni rauhoittavista on kanssa munuaisbiopsiasta ja vaivaisenluuleikkauksesta. Kummallakin kerralla olo oli kyllä aika tillin tallin; jälkimmäisellä kerralla taisin nukahtaakin kevyesti ennen leikkaussaliin kyöräämistä. Annettu pilleri oli ainakin eka kerralla Diapamia.

    Kolonoskopian yhteydessä on kokemusta sitten järeämmästä tainnutuksesta eli Dormicumia suoraan suoneen (kanyyli kämmenselkään). Tuosta tähystyksestä en todellakaan tiennyt mistään mitään, vaikka olin saanut luvan pitää rillit päässä, että voin seurata ruudulta... Gastroskopian pystyy ilmeisesti tekemään kanssa Dormicumin avulla, mutta letkua niellessä on oltava vielä hereillä.

  • Mainos

  • Kari 364 viestejä14.9.2009 12:37

    Muuten, tuosta tähystyksestä jotain hyvääkin. Pidin siitä järjestelystä, että tähystys-TV oli suoraan näkökentässäni. Aluksi tuumasin seurata koko operaatiota kun TV-kamera kulkee suolistossani. Sitten kuitenkin alkas yäkätä ja silmät veti vetiseksi..ei oikein nähnyt mitään. Välillä kyllä katselin mitä sisälläni on, mutta kyllä se huomio enempi meni yökkäilyreflekseihin. Siinä mielessä ihan mielenkiintoista kun näkee itsensä sisälle. Tuntui vähän niinkuin tietokonepeliltä

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • porajata 460 viestejä14.9.2009 14:11

    Kari kirjoitti:
    Muuten, tuosta tähystyksestä jotain hyvääkin. Pidin siitä järjestelystä, että tähystys-TV oli suoraan näkökentässäni. Aluksi tuumasin seurata koko operaatiota kun TV-kamera kulkee suolistossani. Sitten kuitenkin alkas yäkätä ja silmät veti vetiseksi..ei oikein nähnyt mitään. Välillä kyllä katselin mitä sisälläni on, mutta kyllä se huomio enempi meni yökkäilyreflekseihin. Siinä mielessä ihan mielenkiintoista kun näkee itsensä sisälle. Tuntui vähän niinkuin tietokonepeliltä

    Noi muuten minäkin katselin ensimmäisellä kerralla kameran kulkua näytöltä, jäi mieleen ainakin se kun nyppäsivät näytteen niin veripisara jäi aina siihen kohtaan....

    Toisella kerralla jostain syytä näyttö ei ollut edessäni mutta kyllä sen tunti aina kun näytepala otettiin....

  • Linda 34 viestejä14.9.2009 20:08

    Skarabee kirjoitti:
    Minkälaisia kokemuksia teillä on rauhottavista? Tehoaako ne silleen, ettei tajua mistään mitään?!!! Minä nimittäin mielelläni olisin ihan taju pois...

    Minulla erittäin hyvä kokemus rauhoittavasta (kuten jo aikaisemmin tässä ketjussa kerroin) enkä suostu menemään gastroon ilman sitä. Kanyyli suoneen ja jo hetken päästä on taju veks, eli en tietoisesti ole niellyt letkua enkä muista koko operaatiosta mitään. Jälkeenpäin jäin sairaalaan nukkumaan pariksi tunniksi ja sitten päästivät pois. Ajaa ei itse saanut.

  • Skarabee 14 viestejä18.9.2009 12:25

    Tähystys on onnellisesti ohi! Edellinen kerta tosiaankin oli infernaalinen kokemus ja pelkäsin sitä niin paljon, että kun menin nyt odotushuoneeseen aloin saman tien itkeä... Ystävällinen hoitaja haki minut lepohuoneeseen, jossa sain ensimmäisen annoksen rauhoittavaa tablettina. Se auttoi siihen, etten enää itkenyt. Kanyyli laitettiin ja vietiin toimenpidehuoneeseen. Sain puudutusainetta kurkkuun ja siitä paniikkikohtaus meinasi tulla päälle: yökkäytti, pakokauhu valtasi mielen ja itketti. Pötkölleen pöydälle, samalla kun lääkäri tuikkasi letkun kurkuun hoitaja tujautti rauhoittavaa suoraan suoneen enkä muista koko tilanteesta yhtään mitään muuta. Seuraava muistikuva on kun hoitaja talutti minut lepohuoneeseen. Kaikenkaikkiaan kokemus oli positiivinen (jos tässä yhteydessä voi tuota sanaa käyttää...). Suosittelen erittäin lämpimästi rauhoittavan käyttöä! Toimenpide oli saattajani mukaan kestänyt noin 1/3 edelliskerrasta. Uskon, että tässä on ollut isona syynä se, että potilas (=minä) ei ole vastustellut (=häirinnyt lääkärin työskentelyä).

  • Kari 364 viestejä29.9.2009 23:06

    G-hoitoni on edennyt toisen tähystyksen diagnoosin läpikäyntiin, tänään yksityisellä. Siis tähystys kunnallisella ja hoitava lääkäri yksityinen, sama, jonka kanssa olin alunperinkin.
    Tulos oli: nukka parantunut, palautunut jonkin verran, mutta ei täysin. Tulehduksia ei havaittu. Totuuden nimessä kertasin vuodenaikaisia tapahtumia hänelle:
    1. Olen oluen ystävä. Netistä totesin Koffin olevan gluteeniton, mutta vain 2 pulloa / tölkkiä per päivä. Muistelen kolmisen kuukautta litkineeni Koffin III:sta, kunnes totesin kerran netti-printissä autoillessamme, että vain Koff ykkönen on soveltuva. Olin ollut kielletyillä vesillä.
    2. Työmatkoilla Aasiassa on välillä semmoisia antimia purnukoiss, ettäei niistä ota selvää, G- vai kiellettyä-ruokaa? Kasvikset ja kala on OK, mutta ne kastikkeet..
    3. Ruokatunnilla tapaan vaihdella ruokaloita. Jotkut merkkaa G, jotkut vain pitää kysyä, onko G? Aluksi kyllä meni monesti pannari suuhun...kun olisi pitänyt erikseen pyytää G-pannari. No en tiennyt pyytää.
    Joka tapauksessa vointi on ollut hyvä, mutta suoli ei ole palautunut täysin kuntoon. Ruokavaliossa vastaisuudessa tarkentamisen varaa. Uusi tähystys +1 vuosi. Aletaan skarpata.

    Lekurilta sain uuden reseptin osteoporoositabletteihin - keliakia aiheuttaa osteoporoosin mulla. Hän myös varmuudeksi suositteli ruokavalioterapeuttia, lähete sinne. Kun suoli kuntoon, suositteli verinäytettä 1krt/vuosi, arvoja seuraten. G-ruokavaliosta ei voi lipsua. Luutiheyden mittausta suositteli joka toinen vuosi. Samoin suositteli seuraamaan kaikkia vaikutuksia, mikä vaikuttaa mihinkä, silleen niinkuin terveellä maalaisjärjellä Kaikenkaikkiaan tosi asiallinen ja kiva käynti, antaa "eväät" pitkälle eteenpäin

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Mainos

  • porajata 460 viestejä30.9.2009 11:53

    porajata kirjoitti:
    Kari kirjoitti:
    Muuten, tuosta tähystyksestä jotain hyvääkin. Pidin siitä järjestelystä, että tähystys-TV oli suoraan näkökentässäni. Aluksi tuumasin seurata koko operaatiota kun TV-kamera kulkee suolistossani. Sitten kuitenkin alkas yäkätä ja silmät veti vetiseksi..ei oikein nähnyt mitään. Välillä kyllä katselin mitä sisälläni on, mutta kyllä se huomio enempi meni yökkäilyreflekseihin. Siinä mielessä ihan mielenkiintoista kun näkee itsensä sisälle. Tuntui vähän niinkuin tietokonepeliltä

    Noin muuten minäkin katselin ensimmäisellä kerralla kameran kulkua näytöltä, jäi mieleen ainakin se kun nyppäsivät näytteen niin veripisara jäi aina siihen kohtaan....

    Toisella kerralla jostain syytä näyttö ei ollut edessäni mutta kyllä sen tunti aina kun näytepala otettiin....

    Nyt on koettu toinenkin ihmeellisyys...

    Rfta-menetelmällä väljyyttä sieraimiin, pitäis kuorsaus loppua...

    Tuo oli mielestäni inhottava tai jopa pahempi kuin gastro oli, kun noihin nenäkuorikoihin lämpöhoitoa sain viimeviikolla, kolmeen paikkaan/sierain
    Niin ja puudutuspiikit lisäksi molempiin
    Verta tietenkin tuli jokaisesta piikistä ja tippui vatiin jota jouduin pitelemään
    Pumppu kävi kovilla kierroksilla,
    onneksi toimenpiteet kesti vain n. 15 min.

  • Nuutti 56 viestejä6.10.2009 10:37

    Ootteko saaneet kaikki automaattisesti kutsun noihin kontrollikäynteihin? Oma lääkärini (yksityinen) laittoi minulle lähetteen viime vuonna jolla pääsin kunnalliselle lääkärille ja sitä kautta tähystykseen. Olin tähystyksessä siis viime vuoden toukokuussa jossa todettiin keliakiani. Mutta sen jälkeen kun se oli hoidettu ja olin kuullut diagnoosini, niin kukaan ei oo mulle koskaan kertonut että pitäis käydä millään kontrollikäynneillä (verikokeissa tai tähystyksessä tai missään muussakaan), eli pitääkö itse varata ajat käynneille..?

    Mutta aika huonosti lääkäriltä hoidettu kertominen, tää on eka kerta kun luen että pitäis käydä uudestaan tähystyksessä tai kontrollikäynneillä. Itelle se oli aika karmiva kokemus, vaikkakin sain nukutuksen (onneksi).

  • porajata 460 viestejä6.10.2009 11:43

    Kyllä se vaan niin näyttää olevan, että noista seurannoista pitää huolehtia itse, vasta-aineet kannattaa aina ensin ottaa, ne antaa hyvän kuvan onko tarvetta sitten jatkotoimenpiteisiin esim. tähystykseen....

  • Skarabee 14 viestejä6.10.2009 20:29

    Nuutti kirjoitti:
    Ootteko saaneet kaikki automaattisesti kutsun noihin kontrollikäynteihin? Oma lääkärini (yksityinen) laittoi minulle lähetteen viime vuonna jolla pääsin kunnalliselle lääkärille ja sitä kautta tähystykseen. Olin tähystyksessä siis viime vuoden toukokuussa jossa todettiin keliakiani. Mutta sen jälkeen kun se oli hoidettu ja olin kuullut diagnoosini, niin kukaan ei oo mulle koskaan kertonut että pitäis käydä millään kontrollikäynneillä (verikokeissa tai tähystyksessä tai missään muussakaan), eli pitääkö itse varata ajat käynneille..?

    Mutta aika huonosti lääkäriltä hoidettu kertominen, tää on eka kerta kun luen että pitäis käydä uudestaan tähystyksessä tai kontrollikäynneillä. Itelle se oli aika karmiva kokemus, vaikkakin sain nukutuksen (onneksi).

    Älä huoli, Nuutti, kyllä se vielä tulee sullekin se kutsu... Mulla oli kans sama, että yksityisen lähetteellä julkiselle. Julkisella en saanu minkäälaista opastetta/henk.koht. aikaa lääkäriltä enkä mitään neuvoja. Kaiken oon itse opetellu... Työterveydessä oon käskeny ottaa pariin otteeseen vasta-aineet. Nyt sitte tuli kutsu julkiselta kontrolliin ilman, että olin itse ollut missään yhteydessä. Aikaa toimenpiteiden väliin jäi tasan 1,5 vuotta.

  • Nuutti 56 viestejä7.10.2009 08:52

    Ookoo, no mutta ehkä kannattaa käydä sitten omalla lääkärillä otattamassa verikokeet, vaikkakin on kamala piikkikammo. Eli meneekö se yleensä niin että jos vasta-aineet on ok, niin tähystystä ei tarvita? Tähystykseen kun tuskin kukaan menee mielellään, jos sen vaan voi välttää.

  • Mainos

  • Kari 364 viestejä7.10.2009 13:22

    Mulla on hiukka yli vuoden kokemus aiheesta, joten on enemmän kyse mielipiteestä, kuin faktoista. Aluksi; verinäytteet otti Työterveys. Sieltä lähete yksityiselle jatkotutkimuksiin. Eivät edes ehdottaneet julkista terveyskeskusta. Yksityisellä sain lähetteen yksityisen tähystykseen. Sen operaation jälkeen välittömästi tuloksen läpikäynti ja jatkosta sopiminen. Se meni kyllä ammattimaisesti. Aika yksityiselle jatkotoimenpiteistä sopimaan.
    Keliakia-diagnoosin jälkeen olen kyllä hyvin omatoimisesti hankkiutunut ½-vuotis veritestiin. Samoin 1v-tähystykseen, yt julkiselle. Julkisella ei sitten kyllä ollut lääkärin kanssa minkäänlaista keskustelua. Päivää hän sanoi, mutta ei kyllä mitään muuta. Tähystystulokset piti yksityislääkärin pyytämällä pyytää. Tuo julkis-yksityis -aparaatti kyllä yski aika pahasti. Itse piti olla asialla. Kyllä noista jatkojutuista olen itse pitänyt huolta, ja kysellyt lekurin mielipidettä, mitäseuraavaksi kannattais. Hän totesi mm., että kun kerran on nukka todettu tervehtyneeksi, G-valion noudattaminen riittää, ehkä veri kerran vuodessä. Tähystystä ei vaadita..paitsi mun kohdalla kun nukka ei vielä ollut tervehtynyt. No..siihen syynkin sanoin, G-valio ei ole ollut aukoton, eli uus tähystys vuoden päästä. Omatoiminen aion vastakin olla

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • porajata 460 viestejä7.10.2009 15:50

    Kudostrasglutaminaasista (S-tTGAbA)

    Noin arvot ovat kehittyneet;

    -2007 /21.0 kU/l
    -2008 /22.0 kU/l----25.0 kU/l (talvi/syksy)
    -2009 /28.0 U/ml----13.0 U/ml (talvi/syksy)

    Lähtötilanne 2006 oli n. 50 kU/l

  • Marjatta 35 viestejä7.10.2009 17:46

    Minulla todettiin keliakia noin 20 vuotta sitten. Yli kymmeneen vuoteen ei ollut minkäänlaista kontrollia, koska en todellakaan tiennyt, että sellaista pitäisi olla! Yksikään lääkäri, edes yksityisellä puolella ei kehottanut mihinkään.
    Sitten yli 10v jälkeen kontrolloitiin skopialla, olikohan se liitoksissa tähän sairaudesta maksettavaan korvaukseen..en muista. Mutta senkin jälkeen olen itse pyytänyt silloin tällöin verikokeita yms. ei muuta.
    Ajattelen, että olen terve enkä tarvitse seurantaa ;-D

  • Kari 364 viestejä7.10.2009 19:09

    Tuohon porajatan arvoihin. Mulla oli ensimmäinen vasta-ainearvo 70. G-ruokavalio tiputti puolessa vuodessa hyvin alle viitearvon. Eli, jotain oli todellä hyvä tehdä. Onneks löytyi

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • sumaa 7 viestejä8.10.2009 12:33

    no minulla oli 4v sitten eka "nielemiskokemus"silloin kyllä jännitti perusteelisesti,ihan könttänä olin jo odotushuoneessa.vaika olen jo vanhempaa sukupolvea,ei se auttanut lainkaan asiaa.Sisään kutsun saatuani asia alkoi etenemään kyselyllä ja tutusmisella mainittuun tutkimukseen eli mitä tehdään ja miten.Puudutusta kyseltiin ja selvitettiin vaihtoehdot,valitsin rohkeasti ilman mitään pistoksia ja homma alkoi suukappaleen asettamisella suuhun,työnnettin letku nieluun,ja pitkälleen menolla kyljelleen,kuten kokeneet tietävätkin.Hoitajan kehoituksia syvään hengittämisestä ym yritin noudattaa,suukappale vinksahti vinoon suussani ja tuntui jotenkin paremmalta..mutta ei mukavalta lainkaan,lääkäri kannusti..nyt ollaan perillä ja vielä tuosta otetaan ja tuosta kohtaa,letkun siirtly aiheutti aikamoisia yökkäyksiä..huh huh.mutta selvittiin n 20 min.kesti ja olo parani huomattavasti kun pääsi istumaan ja sylkemään limaa pois.Sitten tuöli toinen kerta ja..kolmas ja neljäs..vieläkään nukka ei ollut "määräyksien mukaisesti" noussut parantunut,mutta annettiin jo armon käydä.. ja nämä vuoden välein tehdyt skopiat ovat nyt jääneet muistoihin..yllättävän hyvin selvisin muistakin nielemisistä..ja heti pääsin lähtemään ja aamupalalle,tutkimus tehtiin yleensä aamupäivällä,mitä nyt kurkkua hieman karvasteli jonkin aikaa sinä päivänä.Vaikka jännitti ja harmitti hyvin meni,yllättävän hyvin ja olen ylpeä itsestäni että se on nyt tehty ja ohi.

  • Mainos

  • sumaa 7 viestejä8.10.2009 12:35

    Pulla kirjoitti:
    Korjaus: gastroskopia EI ole AINOA tapa keliakian toteamiseen ja Kelan korvaukseen, vaan myös ihokoepalasta ihoekeliakian toteaminen.
    .Kyllä se on ainoa tapa jos suolinukkaa aiotaan tutkia vielä toistaiseksi,valitettavasti.

  • rautiaiska 6 viestejä13.10.2009 16:15

    Mulla keliakiadiagnoosi tehtiin 2004. Ekas verikokeet joiden perusteella gastroskopiaan. Vajaan puolen vuoden kuluttua tehtiin toinen gastroskopia, jossa todettiin, että suoli on parantumassa hyvää vauhtia. Kiitos ja näkemiin. Sen jälkeen ei minullekaan ole mitään kontrolleita tehty. Onko tosiaan niin, että kontrollit pitäisi olla? Kuinka usein?
    Kai tästä joku "käypä hoito" ohjeistus on olemassa?

  • wiljami 2 viestejä13.10.2009 18:28

    Onhan se sellainen kokemus, jota ei toivo edes pahimalle vihamiehelle... Itse olen letkua niellyt kolmekertaa ja jokaisella kerralla olen ollut ihan intoa piukassa...Oikein aina odottaa et alkais jo... Parhaiten onnistuu, kun pystyis vaan oleen oikeasti mahdollisimman rentona, mutta kun eka oksennus refleksi alkaa ja iskee koko ajan niin oleppa sit siin tosi rentona...

    Wiljami65

<< Alkuun < Edelliset
1 2 3 4 5
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,03s